W bazowej wersji nowa opona zimowa o wysokiej wydajności posiada odmiany dla samochodów osobowych oraz SUV-ów (wzmocniony karkas na bokach opony). Najnowszy kierunkowy bieżnik oprócz specjalnych nacięć odprowadzających wodę i śnieg, posiada centralny rowek dla większej odporności na aquaplaning. W wersji specjalnej po środku znajdziemy jednak masywne żebro.
Taką konfigurację skonstruowano przede wszystkim z myślą o nowym Porsche Cayenne. Jednak wersja specjalna jest dostępna także dla użytkowników innych samochodów, którzy jeszcze bardziej chcą podnieść efektywność w jeździe zimą po suchy, mokrym i zaśnieżonym asfalcie.
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 SUV zyskały już uznanie producentów aut klasy premium. Oferowane są na pierwszy montaż m.in. przez Audi (A7, A8), BMW (M5, X3), Mercedesa (klasa A, klasa B, CLA) i jej sportowego tunera AMG (CLS Sport, GLC, Coupe i klasa E, także w kabrio). To zasługa chociażby mieszanki nowej generacji. Jej innowacyjna formuła z funkcjonalnymi polimerami zapewnia zaskakująco dobrą kontrolę toru jazdy i podczas hamowania.
Jak kierowcy WRC podnieśli wydajność zimowych opon Michelin Pilot Alpin 5?