Zużywa najmniej prądu i nie jest to Dacia. To z nim zaoszczędzisz najwięcej na ładowaniu jesienią

Zużywa najmniej prądu i nie jest to Dacia. To z nim zaoszczędzisz najwięcej na ładowaniu jesienią

najmniej zuzywa pradu i nie dacia

Podaj dalej

Popularna Dacia Spring cieszy się uznaniem wśród klientów, ale wszystkich chętnych na zakup informujemy, że nie ominą ich podwyżki cen energii. Co prawda nie zużywa ona paliwa, ale prąd już tak, a kwestia ładowania i zasięgu ma tu istotne znaczenie. W tym przypadku rumuńska marka nie jest najtańsza.

Konsumuje najmniej prądu i nie jest to Dacia

Jak właśnie sprawdzono, to nie Dacia jest tu królem niskiego zużycia „paliwa” w postaci prądu. To co prawda nie jest kwestia drogiego paliwa, jak w przypadku aut spalinowych, ale prąd się zużywa, a idą duże podwyżki. Tu najlepiej wypada niepozorny elektryczny Fiat.

To obecnie najbardziej wydajny samochód elektryczny i jest włoski, więc wygląda nieźle. Mały, typowy model to świetna propozycja do miasta. Mierzy 3,7 metra długości, waży 1290 kg i ma zatwierdzone zużycie 13 kWh na 100 kilometrów.

Jego zasięg nie jest najlepszy: pozwala przejechać z ładunkiem zaledwie 190 kilometrów, ale można go kupić już za 122 000 zł w wersji Action. Dodatkowo można skorzystać z rabatów producenta i zniżki na zakup auta w programie „Mój elektryk”.

najmniej pradu i to nie dacia
Fiat

W tej sposób zyskujesz tani w utrzymaniu i dobrze wyposażony samochód

Fiat 500e jest obecnie dostępny z dwoma różnymi silnikami: najprostszy oferuje 95 KM w połączeniu z 23,7 kWh i najmocniejszy 118 KM z 42 kWh. Zasięg tej drugiej wersji sięga 320 kilometrów. Trzeba za nią zapłacić 155 500 zł.

W wersji standardowej klient o mocy 95 KM, Fiat e500 otrzymuje m.in:

  • pośredni system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TPMS)
  • felgi stalowe 15′,
  • fotele kierowcy i pasażera z manualną regulacją w 4 płaszczyznach
  • funkcję szybkiego ładowania do 50 kW

Wersja Access jest wyposażona między innymi w:

  • reflektory LED
  • adaptacyjny tempomat
  • wykrywacz obiektów w martwym polu
  • tylną kamerę
  • bezkluczykowy start
  • podgrzewane siedzenia
  • aluminiowe felgi
  • czujnik zmierzchu
  •  wyświetlacz 7″ TFT- elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego, tylne światła w technologii LED oraz wiele innych.

Najdroższa wersja Icon kosztuje 135 500 zł i jest znacznie bogatsza. Oferuje dodatkowo m.in. czujnik deszczu, elektryczny, szyby atermiczne, system Keyless Go, felgi aluminiowe 16′, system multimedialny z ekranem 10,25″ i nawigacją.

Pojawił się nowy rywal Dacii Sandero. Kosztuje mniej niż 52 000 zł, nieźle wygląda i jest prestiżowy

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News