W lipcu 2020 r. BMW ogłosiło, że w ciągu najbliższych trzech lat wypuści 23 zelektryfikowane modele. W tym gronie pojawią modele w pełni elektryczne i hybrydy. We wrześniu tego roku, dyrektor generalny BMW M Markus Flasch potwierdził, że pierwszy w pełni elektryczny pojazd jest w fazie rozwoju.
2022 BMW i4 wyszpiegowane
Trudno powiedzieć, co Bawarczycy planują z tym i4 „Gran Coupe”. Znając potencjał, osiągów elektrycznych układów napędowych i możliwości BMW M, z pewnością coś wyjątkowego. Szczegóły i4 M nie są jeszcze znane. Model ma być oferowany z silnikiem elektrycznym 390 kW. Akumulator zasilany mocą 80 kWh, ma zapewnić zasięg około 600 km.

Te detale zaskakują
W związku z tym, że M4 osiąga setkę w 4,2 sekundy i M4 Competition w 3,9 sekundy, trudno zrozumieć, gdzie jest miejsce na takie i4 M. Elektryk ukończył ten bieg w niecałe cztery sekundy. Markus Flasch przyznał, że to M zasilane bateryjnie prawdopodobnie znajdowałoby się poniżej obecnych M3 i M4.
Marka każe nam wierzyć, że i4 M jest podobny do M240i. Tymczasem, BMW M zazwyczaj nie poszerza tylnego rozstawu swoich „lekkich” modeli M. Co więcej, takiemu traktowaniu poddawane są tylko takie samochody M jak M2.
