Zeekr i Lynk & Co teraz formalnie tworzą Zeekr Technology Group
W piątek 14 lutego 2025 r. marka Zeekr oficjalnie ogłosiła, że Zeekr i Lynk & Co zakończyły strategiczną integrację. Obecnie 51% kapitału Lynk & Co należy do Zeekr, a pozostałe 49% kapitału należy do Geely Auto.
W przyszłości nowo powstała grupa Zeekr Technology Group zajmie się koordynacją prac nad rozwojem oprogramowania najwyższej klasy dla platformy inteligentnej jazdy. Ponadto wstrzyknięcie kapitału do nowo utworzonej spółki pozwoli na głęboką integrację obejmującą zarządzanie organizacją, prace badawczo-rozwojowe i produkcję.
W zakresie zarządzania firma wprowadzi ujednolicony system zarządzania i rozpocznie nową rundę wewnętrznych zmian w zarządzaniu w czterech aspektach. Oprócz rozwoju inteligentnych systemów współpraca obejmie także innowacje w systemach produkcyjnych. Dodatkowo połączone marki będą dzielić się kluczowymi technologiami platformowymi. Na przykład architekturą elektroniczną i elektryczną, czy inteligentnym kokpitem.
![zeekr i lynk_co oficjalnie połączone](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2025%2F02%2Fzeeke-i-lynk_co-oficjalnie-polaczone-scaled.webp)
Połączone marki mają ambitny plan osiągnąć 40% wskaźnik wzrostu
Jeśli chodzi o planowanie produktów, to w 2025 r. Lynk & Co wprowadzi na rynek dwa nowe modele. Wśród nich jest SUV 900, o którym szerzej informowaliśmy TUTAJ. Premierę modelu zaplanowano na drugi kwartał tego roku. To pierwszy na świecie masowo produkowany pojazd wyposażony w układ NVIDIA Thor oraz samodzielnie opracowaną technologię Haohan Intelligent Driving. To dla użytkowników przełom w doświadczaniu inteligentnej jazdy samochodem, zwłaszcza że Lynk & Co 900 przejdzie głęboką integrację z dużym modelem AI DeepSeek.
Trzy nowe modele Zeekr trafią na rynek odpowiednio w drugim, trzecim i czwartym kwartale 2025 r. Luksusowy shooting brake kombi 007 GT pojawi się w drugim kwartale. Potem premiery doczeka się pełnowymiarowy flagowy SUV ( trzeci kwartał), a na koniec do oferty trafi duży luksusowy SUV ( czwarty kwartał). Oba SUV-y otrzymają superelektryczną technologię hybrydową.
An Conghui, dyrektor generalny Zeekr Technology Group, zapowiedział, że w ciągu najbliższych dwóch lat spółka stanie się wiodącą na świecie grupą luksusowych pojazdów wysokiej klasy ze sprzedażą na poziomie miliona pojazdów rocznie. Cel na 2025 rok to sprzedaż 710 000 pojazdów i 40% wskaźnik wzrostu. To zła wiadomość dla trio marek luksusowych z Europy: Audi, BMW i Mercedesa.
![ZEEKR 007 GT](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2025%2F01%2FZEEKR-007-GT-2-jpg.webp)
Globalna, ekskluzywna marka otworzy za granicą ponad 200 sklepów
Jeśli chodzi o zagraniczne plany podboju rynków, Zeekr Technology Group planuje otworzyć ponad 200 sklepów Lynk & Co. i Zeekr. Staną w nich m.in. modele tj. Lynk & Co 08, bliźniak Volvo XC40 oraz Zeekr 7X.
Także poza rynkiem europejskim Lynk & Co. i Zeekr marki utworzą jednolitą spółkę. Zagraniczne zespoły ściśle zintegrowane, będą dzielić się pracami badawczo-rozwojowymi, kanałami sprzedaży, usługami marketingowymi itd. dla większej efektywności operacyjnej.
Bardziej konkurencyjny, zintegrowany i silny sojusz oraz pięć nowych modeli to strategia, który pozwoli pokonać silną konkurencję. Spółka Zeekr Technology Group będzie mogła sobie pozwolić na konkurencyjne ceny zaawansowanych technologicznie pojazdów PHEV i EV. To wyeliminuje wielu jej konkurentów w Chinach.
![Zeekr 7X SUV EV](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F12%2FZeekr-7X-SUV-EV-jpg.webp)