Z tym SUV'em Dacia już ma spory problem. Teraz każą za niego płacić mniej niż 66 000 zł

Z tym SUV'em Dacia już ma spory problem. Teraz każą za niego płacić mniej niż 66 000 zł

Z tym SUV’em Dacia już ma spory problem. Teraz każą za niego płacić mniej niż 66 000 zł

Podaj dalej

Początek roku w wielu salonach samochodowych przyniósł podwyżki, w stosunku do ubiegłego roku, a wśród nich jest także model- rywal budżetowej marki Dacia. W zeszłym roku udało mu się osiągnąć prawdziwy sukces. Sprzedaż ze względu na stosunek jakości do ceny na niektórych rynkach wzrosła aż o 800%.

Coraz większa konkurencja – oferta modeli w dobrych cenach znacznie się rozszerza

Nie od dziś wiadomo, że w strefie budżetowych modeli jest dziś więcej opcji niż budżetowa Dacia. Historia jej sukcesu uświadomiła producentom, jak bardzo się mylili, kiedy stawiali, że z tą tanią ofertą niekoniecznie jej się uda. Niska cena to przecież nie wszystko, by rynek zawojować.

Dacia oferuje coś więcej, bo całkiem niezłą jakość i wyposażenie. To jednak ma nie tylko rumuńska marka. Jak wiadomo w Chinach wyrosła jej silna konkurencja. Co gorsza, trafiła już do Europy i kradnie Dacii sprzedaż. Ma apetyt na to, by ją zdominować- właśnie oferują świetnego SUV’a w bardzo dobrej cenie.

Największy rywal marki Dacia w Europie, jaki ma brytyjski rodowód, należy dziś do azjatyckiego giganta Saic Motors. MG to taka chińska Dacia samochodowego giganta, który chce zdominować stary kontynent. Całkiem nieźle jej idzie, bo w samej Hiszpanii w zeszłym roku powiększył sprzedaż o 800%.

Dacia ma rywala z ofertą MG ZS
Twitter/SHIFTING-GEARS.com

Oferta bardziej niż atrakcyjna – Dacia zaczyna się niepokoić

Na sukces marki zapracował MG ZS, SUV, który ze względu na swoje gabaryty bardziej może konkurować z Dacia Sandero Stepway, niż Dusterem. W 2022 roku kosztował 12990 euro w wersji podstawowej, czyli nieco ponad 61 000 zł. Taka kwota, za tę jakość jest naprawdę niska. W tym roku trzeba na niego wydać najmniej 13990 euro, a cena oczywiście może się różnić w zależności od źródła finansowania.

Trudno o emocje za kierownicą, bo silnik jest prostą konstrukcją. Jednak pod względem standardu wyposażenia, poziomu komfortu kierowcy, ładowności i jakości materiałów nawiązuje do rywali z wyższymi cenami.

Największą zaletą jest kompletne wyposażenie standardowe. Właściciel nowego MG ZS ma do dyspozycji m.in. 6 poduszek powietrznych, regulator i ogranicznik prędkości, składane podgrzewane lusterka, ESP z Hill Holder, elektryczne szyby w obu rzędach siedzeń, automatyczne reflektory Full LED i felgi aluminiowe z oponami 215/55 R17.

Dacia, choć nadal jest wiodącą marką i ma bardzo dobrą pozycję, to zaczyna się nieco niepokoić sukcesem tego chińskiego producenta. I słusznie, bo modele oferowane są już na 14 rynkach w Europie, a kolejną są w planach. Jest szansa, że zawita również do Polski.

NIE PRZEGAP

Ponad 11 milionów polskich kierowców nie wie, że nie dopełniło tego obowiązku. Kary sięgają nawet 10 000 zł

Najgorszy rywal Dacii Sandero ma nową niższą cenę. Będzie królował na rynku Europy w 2023 roku

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News