Xpeng ląduje w Hiszpanii
Spadek rejestracji Tesli to jedno, a drugie to znaczny wzrost liczby rywali, który zatrzęsie wynikiem sprzedaży amerykańskiego producenta. Xpeng choć chiński, to ma w swojej ofercie trzy ciekawe elektryczne modele.
Już za chwilę przywiezie dwa w modne SUV-y i jednego sedana do Hiszpanii, gdzie właśnie marka zainicjowała działalność. Wystawiona na próbę oferta ma atrakcyjny stosunek jakości i ceny, co m.in. zadecydowało o sukcesie chińskiego MG. W efekcie na europejskie drogi wjadą bardziej ciekawe pojazdy, które będą alternatywą dla oferty Tesli, referencyjnej marki w Europie.
Xpeng najnowszy chiński dodatek to hiszpańskiego rynku ma za sobą zaledwie 10 lat działalności w Chinach. To jednak wystarczyło, by na rodzimym rynku stała się punktem odniesienia. Pierwszym wyeksportowanym modelem był jej flagowy sedan P7, który trafił w 2021 roku do Norwegii. Teraz Xpeng podbija dziesiąty europejski rynek.
Dwa SUV-y i sedan mają dużo atutów, by wyzbyć się uprzedzeń do chińskich marek
Co z tego, że Xpeng G9, G6 i X7 to chińskie samochody? Hiszpanie pozbywają się uprzedzeń względem oferty azjatyckich marek. Niektóre modele chińskiego pochodzenia tj. MG ZS weszły na tamtejszy rynek i są bestsellerami. To prawdą, że nadal wielu kierowców nie chce na razie nic wiedzieć o chińskich samochodach, ale uprzedzenia zaczynają odchodzić w przeszłość.
Xpeng przybywa do Hiszpanii z trzema topowymi modelami. To dwa SUV-y G9 i G6 oraz sedan P7. Wszystkie mogą pochwalić się doskonałym stosunkiem jakości do ceny. Ponadto jak to zwykle bywa w przypadku chińskich producentów, są bardzo dobrze wyposażone pod względem technologicznym.
Najtańsza wersja najtańszego z trzech modeli otrzymała cenę wywoławczą niespełna 45 000 euro. W przypadku najdroższego modelu cena sięga 73 000 euro. Każdy z trzech modeli ma do wyboru wiele opcji konfiguracji, bo Xpeng, choć mało znany aspiruje to stania się bezpośrednim rywalem Tesli. Model Y w Hiszpanii zaczyna sie w cenniku od 44 490 euro. W tej cenie Hiszpanie mają pojemny samochód elektryczny z zasięgiem 455 km (WLTP) przyspieszający do setki w 6,9 sekundy.
Dla porównania Xpeng G9 oferuje zasięg do 570 km i przyspiesza do setki w 3,9 sekundy w opcji napędu na wszystkie koła. Ładowanie DC: 260 kW dzięki platformie 800 V pozwala na uzupełnienie energii od 20 do 80% w 15 minut. Równie dobre wyniki osiąga SUV G6 i sedan P7, co biorąc pod uwagę wyposażenie, może przechylić szalę korzyści na stronę oferty chińskiego producenta.