Wyprzedzili Dacię i z tym silnikiem są numerem jeden. Czegoś takiego chyba nikt się nie spodziewał

Na rynku nowych samochodów jest chyba niewiele marek, które można podejrzewać o to, że mogłyby wyprzedzić Dacię w rankingach. Wiele wskazuje, że taka sytuacja może mieć miejsce w klasie samochodów budżetowych, ale poprzez asortyment oferowany przez marki chińskie. Na to jednak przyjdzie trochę poczekać. Tymczasem niespodziewanie Dacia już nie jest numerem jeden w kraju gdzie do niedawna jeszcze była hitem.

Dacia Duster
Podaj dalej

Dacię Duster zostawili w tyle – kierowcy teraz stawiają na ten model z silnikiem diesla

Tegoroczny salon motoryzacyjny IAA w Monachium uświadomił Dacię i innych czołowych producentów w całej Europie, że mają silną konkurencję w postaci wjeżdżających na Stary Kontynent tanich i wcale niezłych chińskich marek.

Ze względu na to, że Dacię można kupić w wielu krajach Europy, a chińskie odpowiedniki to wciąż rzadkość, to wydawałoby się, że nie ma o co się martwić. Tymczasem hit budżetowej marki Duster z silnikiem spalinowym na olej napędowy, musiał ustąpić podium modelowi, który nawet nie jest SUV’em tylko bardziej crossoverem. Czy to oznacza, że kierowcy już zapoczątkowali nowy trend na tego typu nadwozie?

Nie jest tajemnicą, że samochody z silnikiem diesla nie sprzedają się już jak ciepłe bułeczki. Kierowcy w Europie chociaż wszędzie chcąc zaoszczędzić na zużyciu paliwa stawiają bardziej na hybrydy, to nowe diesle też nadal kupują. W tej konfiguracji nieoczekiwanym rywalem dla SUV-a od Dacii stał się Citroen C3.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Citroën (@citroen)

Tu kierowcy zdecydowali – taki crossover najlepszy z diesli

Citroën C3 w dalszym ciągu podbija rynek silników wysokoprężnych, chociaż te mogą nie mieć zbyt długiej przyszłości. Na taki model zdecydowało się we wrześniu więcej kierowców niż na Dacię. Francuski model jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli marki w kluczowym segmencie samochodów użytkowych w Hiszpanii.

W gamie modeli na paliwa kopalne zdecydowanie jednak przoduje benzyna w paliwie. W tej grupie też nie króluje Dacia, tylko MG należące do chińskiego giganta SAIC. Na model ZS zdecydowało się we wrześniu aż 2000 kierowców. Trzy razy więcej niż diesli od Citroena.

Dzieje się tak ze względu na to, że coraz więcej marek zaczyna na dobre odchodzić od oleju napędowego. Boją się o przyszłość takich modeli, więc przeznaczają fundusze na silniki hybrydowe bądź elektryczne. W Dacii też to widać, bo oferuje diesla tylko w Dusterze.

Dobrym przykładem jest Dacia, która obecnie posiada tę opcję wyłącznie w swoim Dusterze, który w Hiszpanii kosztuje 20590 euro. Zużycie paliwa w modelu typu SUV wynosi 7,8 l/100km. Za Citroena C3 z silnikiem diesla Blue HDi płaci się 17 800 euro, a zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km. Dla porównania w Polsce diesel od Dacii w tym modelu to wydatek 113 200 zł. W salonach Citroena za C3 z dieslem trzeba zapłacić 94 800 zł.

Przeczytaj również