Wycięty DPF ma wpływ na stosowany olej?
DPF powinien się znaleźć w każdym samochodzie z silnikiem diesla. Dla kierowców to prawdziwa zmora, bo jazda na krótkich dystansach dieslem nie pozwala na skuteczne wypalanie filtra. To w rezultacie może skutkować kosztowną awarią.
Według przepisów usuwanie filtra DPF nie jest zgodne z prawem, bo poziom emisji spalin nie osiąga wartości dopuszczonej przez normy Euro. Jeśli jednak zdecydowałeś się na usunięcie filtra cząstek stałych, powinieneś wiedzieć w jak dobrać olej do silnika.
Jaki olej powinieneś stosować?
Czy właściciel diesla, powinien zmienić olej po usunięciu filtra cząstek stałych? Faktem jest, że niezależnie od tego czy silnik jest w pełni szczelny, czy nie, w komorze spalania zawsze znajdzie się odrobina oleju.
W starciu z mieszanką paliwowo-powietrzną powstaje wówczas popiół, który trafia do układu wydechowego i osadza się w filtrze DPF. Dlatego w trosce o dłuższą żywotność filtra, mechanicy zalecają właścicielom diesli, by stosowali oleje nisko popiołowe. Co, jeśli w samochodzie filtra już nie ma?
Kierowcy mogą zrezygnować z droższego wariantu, jaki jest olej nisko popiołowy. Najważniejsze jest jednak, by smarowidło do silnika spełniało normy w kwestii klasy lepkości i parametrów pracy, które określa producent silnika. Tak naprawdę jednak zmiana rodzaju oleju nie jest koniecznością.
Olej nisko popiołowy dobry nie tylko do diesla i DPF
Warto wiedzieć, że silnik diesla z filtrem DPF to ważny powód by stosować olej nisko popiołowy ale z powodzeniem sprawdzi się w innych.
Sprawdzi się doskonale w doładowanych czy wolnossących benzyniakach oraz autach z instalacją LPG. Fakt, że nie posiadasz filtra DPF w samochodzie, nie ma znaczenia podczas wyboru oleju do silnika.