Wstawili do oferty nowego SUV-a i wzbudzili sensację. Ta bezkonkurencyjna opcja stanowi jedno z największych odkryć rynku

Jeśli mówimy o chińskich producentach w Europie, to BYD bez wątpienia jest jednym z tych, którzy potrafią podkręcić słupki sprzedażowe. Chiński gigant ma jednak poważnego konkurenta, który ma w ofercie sensacyjnego SUV-a.

Omoda E5 wnętrze
Podaj dalej

Nowym SUV-em wycelowali prosto w bestseller BYD

Chery Automobile, do którego należy marka Omoda, wywróciło europejski rynek do góry nogami ofertą nowego SUV-a. Oferta na model Omoda 5 od chwili kiedy trafiła na Stary Kontynent, cieszy się dużym zainteresowaniem. Nawet w Polsce gdzie zarówno Omoda, jak i druga marka Chery Jaecoo przecierają dopiero szlaki, nie muszą się martwić o sprzedaż. W lutym br. obydwie podbiły sprzedaż, co dało Omodzie 15,71% udział w rynku, jeśli chodzi o modele z Chin.

Dla konkurencyjnego chińskiego giganta, jakim jest BYD, nie jest to dobra wiadomość. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że jego gorąca nowość w Europie Atto 3, nie zdążył się jeszcze dobrze rozgościć, a już ma trudnego rywala. Nie dość, że jest to tańszy SUV, to zaskakuje standardowym wyposażeniem i specyfikacją.

SUV Omoda 5 EV
Omoda 5 EV

Elektryczna Omoda 5  na starcie wygrywa z ofertą BYD Atto 3 w Hiszpanii

Chińskie marki, które są jeszcze nowością w Polsce, znacznie dłużej walczą o klientów w innych krajach Europy tj. Włochy, czy Hiszpania. Najlepiej sprzedający się elektryczny SUV BYD, który doczekał się aktualizacji, przybędzie niedługo do Hiszpanii, gdzie ma swój pierwszy cennik. Debiutuje z nowym designem i technologiami, które mają wspomóc ambitną ekspansję chińskiego giganta na hiszpański rynek.

Z nową technologią klucza cyfrowego NFC i bardziej wydajną pompą ciepła o mocy wyjściowej 3 kW w standardzie jest gotów szturmować dealerów. Problem w tym, że Omoda dorzuciła do oferty bestsellerowego SUV-a nowy wariant- elektryczny. Nie dość, że pozostaje konkurencyjny cenowo, to jeszcze ma większy zasięg i wyjedzie z hiszpańskiej fabryki. Gama nowego modelu uwzglednia dwa poziomy wyposażenia:  Comfort i Premium. W tym nawet najtańszy nie musi wstydzić się niczego.

Prawdą jest jednak, że kluczem do sukcesu jest układ napędowy. Tu oczy wszystkich zwrócił akumulator LPF o pojemności 61,06 kWh i moc 150 kW (204 KM i 340 Nm). To pozwala przyspieszać do setki w 7,6 sekundy i poruszać się z prędkością maksymalną 172 km/h. Jeśli dodamy do tego zasięg do 430 km (WLTP) i średnie zużycie energii wynosi 15,5 kWh/100 km i cenę ze zniżką 32 533 euro, to trudno rywalizować z SUV-em marki należącej do Chery. Cennik BYD Atto 3 startuje bowiem z poziomu 38 990 euro za model z zasięgiem do 420 km. Wszystko wskazuje na to, że zapowiada się ciekawa batalia o jeden z kluczowych dla BYD europejskich rynków.

Omoda E5 / wnętrze
fot. materiały prasowe
SUV BYD Atto 3
Jednym z głównych udoskonaleń nowego Atto 3 jest większa moc ładowania i technologie, fot. BYD

Przeczytaj również