Japoński SUV nadrabia surową estetykę wydajnością w sam raz dla oszczędnych
Uznana japońska marka Suzuki zaktualizowała swój hit w segmencie SUV-ów, jak niewątpliwie jest Vitara. Teraz model może się pochwalić zrównoważonym połączeniem osiągów, wydajności i parametrów technicznych w bardzo przystępnej cenie.
Model zachował właściwą sobie surową estetykę dzięki przeprojektowanej linii nadwozia, nowym reflektorom LED i stylizacji osłony chłodnicy i zderzaka. Poza tym wciąż pozostaje pod względem gabarytów idealnym kompaktowym SUV-em zarówno do miasta, jak i w teren. Praktyczne podejście Japończyków doskonale widać także we wnętrzu Vitary, gdzie materiały użyte w kabinie są raczej praktyczne niż luksusowe, a pasażerowie o wzroście pow. 180 cm, dzięki projektantom Suzuki mają wystarczającą ilość przestrzeni nad głowami i na kolana.
W związku z tym, że deska rozdzielcza i kierownica mają nieco przestarzały wygląd w porównaniu z konkurencją oferującą cyfrowe cuda, nie jest to model dla osób poszukujących technologicznych fajerwerków. Cyfrowy wyświetlacz w połączeniu z elementami analogowymi jest funkcjonalny, a nie bajerancki, co doskonale komponuje się z surową stylistyką nadwozia Vitary. Ci, którzy go kupują, zdecydowanie skupiają się nad tym, jak zachowuje się na drodze.
O komfort podróżowania na pewno zadbają dobrze wyprofilowane siedzenia z funkcją ogrzewania i dostępny do wyboru napęd na cztery koła. Wydajność i oszczędność idą z tym w parze, bo Vitarę można mieć teraz z mechaniką MHEV lub w pełnej hybrydzie. Vitara 1,5 DualJet Hybrid to najnowsza wersja silnikowa. Japoński SUV dzięi niej jest jeszcze bardziej „eko” i zdecydowanie przyjazny dla portfeli właścicieli. W najbogatszej wersji wyposażenia Vitara z hybrydą zaczyna się od 131 900 zł. Jeśli marzymy o napędzie na cztery koła, to rodzinny oszczędny SUV będzie nas kosztował albo 133 900 zł, albo 149 900 zł. W zależności od wybranego poziomu wyposażenia.
Suzuki Vitara, choć nie zorientowane na sportowe osiągi jest w sam raz dla rodzin
Jeśli chodzi o osiągi, to w wersji MHEV Vitary trudno, by były wyjątkowe. Ten średniej wielkości SUV-a przyspiesza do setki w około 10,2 sekundy, a osiągana prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. To jednak całkiem przyzwoite osiągi, biorąc pod uwagę, że mówimy o rodzinnym SUV-ie. Także pod względem ekonomicznym to świetny wybór.
Obiecywane przez producenta zużycie 5,4 l/100 km w rzeczywistości kształtuje się rzecz jasna w zależności od stylu jazdy i warunków podróżowania. W testach nie wykazywano jednak większych poziomów jak 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Na codzienne użytkowanie Vitary podobnie jak na jego zakup nie wydamy ogromnych pieniędzy.
Odświeżona Vitara oferuje 7-calowy wyświetlacz system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym. Jeśli chodzi o funkcjonalność, to SUV oferuje dostęp do Apple CarPlay i Android Auto, automatyczną klimatyzację, system wspomagania parkowania i kamerę cofania.
W każdej wersji wyposażenia modelu Vitara FL znajdziemy także m.in. takie rozwiązania jak:
– tempomat adaptacyjny (ACC),
– system kluczyka elektronicznego,
– reflektory LED Hi/Low (dla świateł mijania i świateł drogowych).
W rezultacie, chociaż Vitara nie oferuje luksusu innych SUV-ów klasy premium, oferuje wszystko, co potrzebne do komfortowej i przyjemnej jazdy. Dodatkowo oferuje bagażnik o poj. 375 l w standardowej konfiguracji, który po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa objętość do 1120 litrów.
Japoński SUV dobrze wyposażony w cenie poniżej najtańszej Toyoty jest ekonomicznym mądrym wyborem o niskich kosztach utrzymania, któremu niczego nie zabraknie. Suzuki w tym roku będzie mieć nowy model w gamie – nową e VITARĘ. Pojawi się w dwóch wersjach akumulatorów o mocy 49 kWh i 61 kWh. W zupełnie nowej nowoczesnej stylizacji wystąpi z mocą 144 KM i 174 KM. Wersja 4×4 będzie najmocniejszym wariantem o mocy 183 KM. Ci, którzy nie boją się nowych napędów mogą poczekać do lata, kiedy to wersja EV Vitary trafi na rynek.