Wiesz ile kosztuje serwis Bugatti Chiron? Wymiana oleju w cenie 2 Dacii Logan

Wiesz ile kosztuje serwis Bugatti Chiron? Wymiana oleju w cenie 2 Dacii Logan

bugatti-veyron-chiron-service-work-0

Podaj dalej

Bugatti to marka luksusowa w związku z tym jest logiczne, że wydatki nie kończą się wraz z zakupem samochodu. Najtańszy model kosztuje ponad 986 tys. zł zatem serwis i konserwacja wymaga grubego portfela. Jaki jest rzeczywisty koszt utrzymania Bugatti Chiron Pur Sport?

Policzyli ile kosztuje utrzymanie Bugatti Chiron Pur Sport

Jeden z entujzastów marki Bugatti wybrał się do nowo otwartego salonu producenta w Singapurze, gdzie uzyskał szczegółowe informacje na temat serwsiu modelu Chiron Pur Sport. Chciał obliczyć, ile będzie kosztoważ utrzymanie limitowanej edycji hipersamochodu o wartości 11 milionów złotych w ciągu czterech lat.

Wszystkie koszty o jakich poczytasz poniżej, przeliczono z singaporskiej waluty, zatem są to orientacyjne wartości. Nie ma w nich żadnych podatków, opłaty za robociznę czy kosztów podrózy.
Jeśli klient zdecyduje się po zakupie na program serwisowy Bugatti , zespół 10 wysoko wykwalifikowanych techników Bugatti będzie serwisować Chirona, gdzie tylko chcesz. Są dostępni 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i przyjadą do ciebie nawet za ocean.

Pierwszy serwis następuje w ciągu 14 miesięcy/16 000 km po zakupie. Technicy wówczas wymieniają olej silnikowy na olej Castrol Edge Fluid Titanium Technology SAE 10W-60, filtr oleju, płyn chłodzący i 16 korków spustowych za 104 613 RM (98 tys. zł). Jeśli uważasz, że to stanowczo za drogo to szykuj się na resztę listy.

Bugatti-

Za zestaw felg do Bugatti Chiron zapłacisz 197 tys. zł, a za opony 31,5 tys

Wymiana przednich karbonowo-ceramicznych tarcz hamulcowych i drukowanych w 3D zacisków na tytanowe płytki klocków hamulcowych kosztuje 246 891 RM (232 tys zł). Wymiana płynu hamulcowego, przewodów i czyszczenie elementów układu hamulcowego to kolejne  246 886 RM (232 tys. zł).

Co 14-16 miesięcy (lub 16 tys.km) trzeba wymienić lekkie felgi, które kosztują 209 225 RM (197 tys. zł) za cały zestaw. Opony należy wymieniać co 16 i 18 miesięcy i tu Bugatti sprzeda ci zestaw opon Pirelli Winter Sottozero 3, Michelin Pilot Sport PAX lub Michelin Pilot Sport Cup 2 XL za 33 476 RM (31 tys. zł).

Jeśli zależy Ci na maksymalnej przyczepności, powinieneś wybrać opony Michelin Pilot Sport Cup 2R, opracowane dla Chiron Pur Sport w rozmiarze 285/30 R20 z przodu i 355/25 R21 z tyłu. Nie trzeba chyba mówić, że są droższe (165 tys.zł za zestaw), ale gwarantuje lepsze prowadzenie na torze.

Bugatti

Serwis po 42 miesiącach przyprawia przeciętnych kierowców o ból głowy

Po 3 latach użytkowania Bugatti Chiron Pur Sport przychodzi czas na wymianę turbosprężarek Garretta za 108 797 RM (102 tys. zł). Na tyle bowiem wyliczono ich mają maksymalną żywotność. Gdy już to zrobisz, dodaj zestaw chłodnic kanałowych za 92.059 RM (86 tys. zł).

Na dodatek trzeba się liczyć z wymianą zbiornika na nowy, co kosztuje 184 118 RM (173 tys.zł). Dlaczego? Producent wykonał go wulkanizowanej gumy, wielu warstw wzmocnionych tkanin i kevlaru.
Na koniec należy dorzucić jeszcze 119 677 RM (112 tys. zł) na tuning i kalibrację silnika, aby wydobyć z niego moc 1500 KM.

bugatti-veyron-chiron-service-
Bugatti Singapore

Za wycieraczki do Bugatti można kupić używany samochód

W ramach ciekawostki warto wspomnieć o detalach. Wymiana przedniej szyby w razie potrzeby to koszt kosztuje 251.070 RM (236 tys.zł). Pióra wycieraczek kosztują 15 902 RM (15 tys.zł).

Gdyby się zdarzyło, że ktoś porysuje ci lakier to informujemy, że lakierowanie to przyjemność rzędu 230 963 RM (217 tys.zł). W związku z tym producent sugeruje, aby nigdy nie myć samochodu strumieniowo, a jedynie ręcznie przy użyciu specjalnego sprzętu.

Czteroletni serwis Bugatti w cenie 30 sztuk Dacii Logan

W sumie po czterech latach od zakupu Bugatti (48 miesięcy) samochód będzie wymagał co najmniej 3 wymian oleju, 2 wymian felgi/opony, komplet hamulców (tarcze/zaciski), tuningu silnika plus jednej wymiany turbosprężarek, chłodnic kanałów powietrznych i zbiornika paliwa. Oznacza to, że całkowity koszt serwisu wyniesie około 2 000 000 RM, co odpowiada kwocie 1 mln 800 tys. zł.

Powyższa kwota nie zawiera podatków, kosztów pracy mechaników, transportu i kosztów podróży. [Muhammad obliczył czteroletni koszt na bardziej rozsądne 1 612 000 RM (1,5 mln. zł).
Właściciele, którzy nie zamierzają jeździć codziennie swoim Bugatti i traktują je jak inwestycję zapłacą za serwis znacznie mniej.

Według Muhammada, aby utrzymać swój supersamochód w najlepszym stanie, muszą wyłożyć jedyne 413 tys. zł co 14 miesięcy. Pod warunkiem, że nie będą z niego korzystać i trzymać go w garażu.
Oszczędności może przynieść 30% zniżka serwisowa, którą można uzyskac od dealera. Dobrym wyborem będzie zakup 4-letniej gwarancji na nieograniczony przebieg, a nawet przedłużenie jej do 12 lat.

Jeśli chodzi o ubezpieczenie, jej wysokośc jest zalezna od wyposażenia samochodu, lokalizacji i miejsca garażowania.
Dla zwykłych śmiertelników, te koszty sa wygórowane i przerażające. Kierowców, którzy moga sobie pozwolić na Bugatti Chiron Sport, bynajmniej nie zniechęcą do zakupu. Nie każdy w końcu może mieć w garażu jeden z najlepszych samochodów świata. Manny Khoshbin coś o tym wie.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News