Wielki hit w segmencie SUV-ów jeszcze w tym roku. Przybędzie, by wstrząsnąć tronem Volvo

Nowy SUV Volvo EX90, który trafił już do produkcji ma być elektryczną wizytówką szwedzkiej marki. Naszpikowany technologią wydajny model ma zachwycić klientów m.in. ładowaniem dwukierunkowym, Lidarem i zasięgiem do 600 km. Rywale jednak nie pozostają w tyle, szykując model, który bez ładowania pokona ponad 500 km  i może być tańszy.

SUV Hyundai-Ioniq-9
Podaj dalej

Nowy SUV to koreańska odpowiedź na Volvo EX90

Nie ulega wątpliwości, że pojazdy Volvo znajdują się w czołówce niezawodnych i bezpiecznych pojazdów. Nowe elektryczne EX90 jak informowaliśmy w naszej publikacji, to pierwszy model Szwedów z własnym systemem bazowym, który ma pozwolić producentowi na utrzymanie pozycji lidera w swoim segmencie.

Koreańczycy nie ustają w staraniach, by jeszcze w tym roku zaprezentować swoją odpowiedź na Volvo EX90. Siedmiomiejscowy SUV trafi do sprzedaży w 2025 roku. Też będzie elektryczny i dostanie tak samo imponującą mechanikę, jak Kia EV9.

Hyundai Ioniq 9, bo o nim mowa to ewolucja oryginalnego modelu Seven, wprowadzonego 3 lata temu, ale nazwą dopasowany do odpowiednika Kia. Duży SUV skorzysta z tej samej rozszerzonej wersji platformy e-GMP. Prawdopodobnie otrzyma także ten sam akumulator o pojemności 99,8 kWh.

W cenniku wystąpi w dwóch wersjach pod względem mocy i mechaniki: z silnikiem elektrycznym o mocy 203 KM i podwójnymi silnikami o mocy 384 KM. Wiele mówi się także o gorącej wersji nadchodzącego modelu Hyundai Ioniq 9, zwłaszcza że Kia EV GT9 już była widziana na testach na Nurburgring. W takiej sytuacji Ioniq 9 GT mógłby oferować moc nawet 650 KM.

Hyundai Ioniq 9 SUV EV
Hyundai Ioniq 9 render Autocar

Nowy Hyundai Ioniq 9 trafi do sprzedaży w przyszłym roku

Elektryczny SUV, rywal Volvo EX90 z zewnątrz będzie miał bardziej opadającą linię dachu i bardziej zaokrąglone nadwozie. Producent zachowa elementy z oryginalnego Seven, takie jak akcentowane błotniki. Pozostałe cechy jednak nie trafią do wersji produkcyjnej. Nie będzie bezramowych okien i tylnych drzwi otwieranych do tyłu od przednich.

Wnętrze Ioniq 9 ma nawiązywać do nowego Santa Fe, którego mogliśmy bliżej poznać w trakcie testów w Rumunii. Oczekuje się, że dźwignia zmiany biegów będzie taka sama jak we wspomnianym modelu i zmiana biegów będzie się odbywać z wykorzystaniem pokrętła w kolumnie kierownicy. Nie zabraknie również fizycznych przycisków sterujących systemem audio i klimatyzacją.

Odpowiedź Hyundai’a na duże elektryczne luksusowe SUV-y może uzyskać zasięg 563 km i pojawi się przed końcem roku. Pierwsi klienci mogliby go wtedy otrzymać w 2025 roku. Jeśli chodzi o ceny, to propozycja koreańskiej marki powinien być porównywalny z modelem Kia EV9. Podstawowy Ioniq 9 powinien zaczynać się od kwoty nieco ponad 300 000 zł. Będzie więc tańszą alternatywą na elektryczną gwiazdę Volvo, ale o nieco krótszym zasięgu.

SUV Hyundai-Ioniq-9
Hyundai-Ioniq-9 wizualizacja kanał YouTube KKSSTUDIO

Przeczytaj również