Dacia wciąż ma wielu zwolenników, ale wypada daleko za podium
Podsumowanie sprzedaży samochodów w lipcu nie pozwala na owacje w firmie Dacia. Jej sprzedażowy hit Sandero znajduje się daleko poza podium. Zarówno w Polsce, jak i w Europie. Na przykład w rankingu udostępnionym przez Hiszpanów, Anfac podium ma nowego króla, który powraca na swój tron.
To Seat Arona – niedrogi model, który zyskuje coraz więcej zwolenników. To duży powód do zadowolenia Grupy Volkswagen, ale nie wiadomo na jak długo. Tuż za nim znajduje się marka, która mocno miesza na rynku w Europie. Model ZS typu SUV od Morris Garage pnie się mocno w górę i jest bliski odebrania podium hiszpańskiej Aronie. Dzieli ich różnica 92 sprzedanych modeli marki Volkswagena.
Trzecie miejsce to także nie to, które zajmuje Dacia. Znalazł się na nim francuski model- Peugeot 2008. Na liście najchętniej kupowanych samochodów w Hiszpanii w lipcu, Dacia zajmuje dopiero ósmą lokatę ze sprzedażą na poziomie 908 egzemplarzy modelu. Jak to wygląda w Polsce?
Król zadomowił się na podium i nie, nie jest to budżetowa marka
Ranking sprzedaży nowych samochodów w Polsce dowodzi, że Polacy wciąż stawiają na jedną markę – Toyotę. Japońskie modele cieszą się ogromnym uznaniem. Marka sprzedała w lipcu ponad 6 tys. samochodów. Dla porównania w Hiszpanii w tym samym czasie sprzedano 1697 szt. królującego tam Seata Arona.
Na drugim miejscu jest ulubiona marka Polaków – Skoda. W lipcu udało jej się sprzedać ponad 4 tys. samochodów. Podium zamyka Kia z ponad 3 tys. sprzedanych pojazdów. Jak to się przekłada pod względem napędów?
Zarówno w Polsce, jak i w Hiszpanii kierowcy nadal stawiają na silniki benzynowe. W Polsce takie wybrało 44,5% kierowców dokonujących zakupu nowych samochodów, a udział ich w rynku hiszpańskim wyniósł 42,40% w lipcu. To oznacza, że takie nadal są ulubieńcami kierowców.
Ogółem w poprzednim miesiącu sprzedano w Polsce ogółem 36 388 samochodów osobowych. W Hiszpanii w tym samym okresie odnotowano sprzedaż 34 428 samochodów. NIE PRZEGAP: https://wrc.net.pl/mh-dacia-znow-ma-sprzedazowy-hit-taki-suv-to-efekt-doskonalej-pracy-budzetowej-marki-rywale-tego-nie-oferuja