Nowe Audi Q6 Sportback e-tron trafi do salonów w 2025 roku
Audi poszerza swoją ofertę modeli elektrycznych i dołącza do niej Q6 e-tron Sportback o bardziej wyszukanym wyglądzie. Model zaprezentowany podczas Paris Motor Show 2024 oferuje przestronność SUV-a w eleganckiej bryle nadwozia typu coupe. To dlatego, że rozstaw osi Q6 e-tron Sportback wynosi 2899 milimetrów. To przekłada się na pokaźną ilość miejsca w kabinie, także dla pasażerów tylnej kanapy. O funkcjonalnym wnętrzu świadczy też łączna pojemność 25 litrów w przypadku schowków oraz bagażnik o pojemności 511 litrów (1373 l po rozłożeniu siedzeń). Dodatkowo do wykorzystania pozostaje przedni bagażnik, tzw. frunk, o pojemności 64 litrów.
W porównaniu do „zwykłego” Q6 etron, które Audi oferuje już od jakiegoś czasu w sprzedaży, nowe Q6 etron Sportback obniżono o 37 milimetrów. Ta zmiana wynika ze stylizacji nadwozia, które teraz jest w stylu SUV-a coupe i ma obniżoną krzywiznę dachu. Wbrew pozorom nie ogranicza to miejsca nad głowami pasażerom tylnej kanapy.
Nie jest tajemnicą, że w dziedzinie oświetlenia Audi zawsze wyróżniało się na tle innych marek premium. Nie inaczej jest w przypadku Q6 e-tron Sportback, którego podzielone cyfrowe światła, robią furorę. To nie tylko pod względem efektu wizualnego, ale pełnego wachlarza możliwości, jakie oferują podczas jazdy. Z tyłu Audi postawiło na reflektory OLED znane nam z modelu Q6. Ich grafikę można dostosować do swoich gustów, korzystając z systemu informacyjno-rozrywkowego MMI. U podstawy tylnej szyby znajduje się zaś trzecie światło stop.
W zależności od poziomu wyposażenia klienci Audi mogą wybierać między czarną, a srebrzystą osłoną chłodnicy Singleframe. W takim samym wykończeniu mogą być wloty powietrza zamontowane po bokach zderzaka. Stylistyka wnętrza pozostaje w zgodzie z tym jakie oferuje 6 e-tron i resztą nowych modeli Audi. To znaczy, że w kabinie znajdziemy duży zakrzywiony ekran z częścią dotykową na wysokości konsoli. Ekran centralny o przekątnej 14,5 cala i dodatkowy trzeci ekran dla pasażera z przodu wymagają dopłaty.
Blisko 700 kilometrów autonomii eliminuje strach przed utratą zasięgu
Nie jest tajemnicą, że nowe Audi Q6 Sportback e-tron to świetna opcja dla rodzin w stosunku do Porsche Macan. Audi oferuje klientom cztery wersje modelu i dwie różne pojemności akumulatorów: 83 kWh brutto (75,8 kWh netto) oraz 100 kWh brutto (94,9 kWh netto ). W przypadku tego drugiego wariantu Q6 Sportback e-tron performance może się pochwalić zasięgiem do 656 kilometrów. To czyni go rekordzistą w gamie serii Q6 e-tron.
Najmocniejsza wersja – SQ6 Sportback e-tron, dzięki dwóm silnikom elektrycznym, może pochwalić się mocą systemową 360 kW (489 KM). Prędkość 100 km/h w trybie Launch Control osiąga w zaledwie 4,3 sekundy.
Jeśli chodzi o moc, to bardziej podstawowa z silnikiem elektrycznym na tylnej osi, który generuje 252 KM (akumulator 75,8 kWh netto). Wersja z akumulatorem 94,9 kWh, generuje moc 306 KM. Nie jest tajemnicą, że Audi Q6 Sportback e-tron oparto na platformie PPE, zasilanej napięciem 800 V. Nowego SUV-a wyposażono w system ładowania obsługujący maksymalną moc 270 kW. Takie rozwiązanie pozwala na uzupełnienie zapasów energii do 265 km w 10 minut. Ponadto aż 80% całkowitej pojemności można uzyskać w ciągu 22 minut.
Ponadto trzeba pamiętać, że nowa gama modeli Audi Q6 Sportback e-tron ma wysoki uciąg. W przypadku Q6 Sportback e-tron quattro do 2400 kilogramów. To oznacza bezkompromisową przydatność SUV-a w roli pojazdu służącego do holowania przyczepy. Klienci chętni na zakup muszą nieco poczekać na realizację zamówień. Nowe elektryczne SUV-y produkowane w Ingolstadt będą dostępne do zamawiania na przełomie 2024 i 2025 roku. Cennika jeszcze nie ujawniono.