Nowy SUV to następca Voyah FREE 318 o zasięgu elektrycznym 259 km
Ujawniony już jakiś czas temu w Chinach tajemniczy zamaskowany pojazd o gabarytach średnio dużego SUV-a jest owocem współpracy Dongfeng, Changan i Huawei. Teraz Voyah Auto, które oferuje swoje pojazdy również w Polsce, oficjalnie już przedstawiło model na swoim koncie platformy społecznościowej. Ujawniło na przykład, że tajemniczym pojazdem jest nowy Voyah FREE.
W ofercie na chiński rynek nowy Voyah FREE ( w Chinach Lantu FREE) będzie się wyróżniał rozmiarami. Jego długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4905/1950/1660 lub 1645 mm. Rozstaw osi wynosi 2960 mm. Pasażerowie otrzymają teraz do dyspozycji bardziej przestronną i wygodną przestrzeń do jazdy.
Model aktualnie dostępny w sprzedaży na naszym rynku jest elektrykiem. Dysponuje mocą 489 KM i zasięgiem 500 km. W Chinach wersja PHEV wyposażona w system zwiększający zasięg, zalicza go do „dziesięciu najlepszych pojazdów hybrydowych na świecie”. Nie jest tajemnicą, że wyraz FREE w nazwie nie jest synonimem taniości tego SUV-a. Ten luksusowy model produkowany przez Dongfeng pod marką Voyah nie ma w sobie niczego taniego. Tak samo będzie w ulepszonym Voyah FREE.

Nowy Voyah FREE otrzyma system inteligentnej jazdy od Huwaei
Na krótkometrażowym filmie przedstawiono niektóre z konfiguracji nadchodzącego SUV-a Voyah. Potwierdzono, że nowy samochód otrzyma zaawansowany system inteligentnej jazdy Huawei, radar laserowy, oraz że zaoferuje większą przestrzeń.
Jeśli chodzi o projekt nadwozia, to nowy Voyah Free otrzyma nowy przód, nowe koła i nową kabinę. Według Lu Fang, dyrektora generalny Lantu Auto Technology Co., Ltd. zmiany w wyglądzie są znaczne. Wśród ujawnionych detali nadwozia jest czerwone logo „Huawei ADS”na karoserii samochodu.
Kolejny majstersztyk to zmiany w układzie napędowym pojazdu. Nowy VOYAH FREE nadal będzie korzystał z napędu o rozszerzonym zasięgu i zostanie wyposażony w system zwiększający ten zasięg. Model aktualnie dostępny w Chinach w wersji turystycznej z napędem na tylne koła ma zasięg wyłącznie elektryczny do 318 km (CLTC). Kompleksowy wynosi do 1458 km. Opcja z napędem na cztery koła ma zasięg elektryczny wynoszący 259 km, a kompleksowy wynosi 1357 km. W zależności od konfiguracji modelu, maksymalna moc silnika benzynowego 1,5 T (110 kW) łączy się z mocą silnika elektrycznego 200 kW i 360 kW.
Oficjalna zapowiedź podgrzała atmosferę przed premierą nowego modelu Voyah FREE. Oczekiwania klientów co do efektów 4 lat ciężkiej pracy Dongfeng, Changan, i Huawei sięgnęły zenitu. Dlatego oferując lepsze wrażenia z jazdy model ma szansę na popularność na chińskim rynku.
Oferowany obecnie w Polsce w wersji EV luksusowy Voyah Free z ceną startującą od 359 000 zł nie jest częstym widokiem na naszych ulicach. Być może dlatego, że nie ma go w ofercie z mechaniką PHEV. Taka zasięgiem elektrycznym imponuje nawet królowej hybryd Toyocie. Zrekompensowanie obecnych braków w dziedzinie inteligencji Voha FREE spełni potrzeby użytkowników samochodów, co w efekcie oznacza, że ci w Chinach mogą postawić na krajowy produkt i porzucić Audi lub z BMW.
