Nowy SUV spółki joint venture SAIC Volkswagen wypełni lukę w ofercie
Chińscy klienci mają dostęp do najszerszej gamy SUV-ów marki Volkswagen na świecie, która stale się powiększa dzięki dodawaniu nowych modeli. Najnowszym przykładem jest Tharu XR.
To nowy SUV spółki joint venture SAIC Volkswagen, który ma wypełnić lukę między nieco mniejszym T-Crossem a większym Tharu. Według najnowszych doniesień model zostanie zaprezentowany 21 sierpnia. Wcześniej mówiono, że producent pokaże go podczas Salonu Samochodowego w Chengdu 2024, który rozpocznie się 30 sierpnia.
Volkswagen Tuyue (Tharu) XR, to nowy SUV, ale z punktu widzenia wyglądu przód nadal nawiązuje do klasycznego stylu Volkswagena. Przód samochodu wyposażono w reflektory LED z soczewkami, a pośrodku widzimy listwę świetlną LED typu przelotowego. Przód pojazdu otrzymał również przyciemnioną osłonę wlotu powietrza o dużej powierzchni, a dolne obramowanie ozdobiono srebrnymi listwami. Projekt linii nadwozia z boku podkreśla kompaktowy i zwinny styl SUV-a, który uzupełniają czarne wieloramienne felgi.
Wygląd zewnętrzny jest dość znajomy. Projektanci Volkswagena nie próbowali ukrywać bliskich powiązań między Tharu XR a innymi SUV-ami. Rzeźbiona linia profilu jest wspólna dla modeli VW T-Cross, a także dla bliźniaczych modeli: VW Taigun i Skody Kushaq z Indii. Na ich tle Tharu XR wyróżnia się całkowicie przeprojektowanym przodem, który raczej nawiązuje do modelu Tiguan L Pro. Z tyłu pojazd otrzymał modne światła przelotowe, które są grubsze na obu końcach i cieńsze w środku. Przyciemnione, są unikalne dla modelu i pasują do otaczających je srebrnych listew ozdobnych.
Tharu XR trafi do oferty w dwóch opcjach silnikowych do wyboru
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to jego długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4355/1762/1605 mm. Rozstaw osi Volkswagena Tharu wynosi 2651 mm. Całkowity rozmiar jest zatem mniejszy niż w oferowanym obecnie modelu Tuyue.
Pod maską VW Tharu XR znajdą się dwa silniki benzynowe do wyboru o poj. 1,5 l. Jeden z nich będzie mocniejszy z turbodoładowaniem. W związku z tym pierwszy znich uzyska moc 81 kW (110 KM), a drugi 118 kW (158 KM/250 Nm). Przekazanie mocy na oś przednią, najprawdopodobniej nastąpi za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów DSG.
W silniku 1,5T zastosowano szereg zaawansowanych technologii, takich jak turbosprężarka VTG o zmiennym przekroju, wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa pod ciśnieniem 350 barów, cykl Millera, plazmowa powłoka cylindrów APS itp. To w pewnym stopniu może zrównoważyć osiągi mocy i niskie zużycie paliwa.
Ekonomiczny SUV Volkswagena Tharu XR nie ma jeszcze ceny w Chinach. Oczekuje się jednak, że znajdzie się pod tym względem pomiędzy VW T-Cross i Tharu. Niestety nie trafi do Europy, gdzie mógłby stanowić alternatywę dla Seata Ateca, czy Skody Karoq. Jako nowy Taos może trafić na rynki Ameryki Północnej i Południowej.