Używany diesel? Tylko jeden z nich jest wart twojej uwagi

Kupno używanego samochodu, w świecie gdzie diesel to przeżytek, bo trwa przesiadka na ekologiczne samochody, jest obarczony sporym ryzykiem. Z takim zakupem wiążą się bowiem problemy ze strony dwumasowego koła zamachowego i filtra DPF. Wymiana tych elementów może pochłonąć kilka tysięcy złotych. Nie musisz rezygnować z diesla, aby ich uniknąć, po prostu postaw na jeden z nich.

vw polo diesel 1,4 tdi
Podaj dalej

Używany diesel z dużym przebiegiem i niewielką mocą to nie jest zła propozycja

W myśl zasady im mniej elementów do naprawy tym lepiej, warto postawić na samochód, w którym wolnossący diesel jest mało skomplikowany. Być może legitymuje się mało porywającą dymaniką, ale ryzyko awarii jest dużo mniejsze.

Większość zainteresowanych, zakupem diesla z drugiej ręki wybiera „budżetowe” wersje turbo diesli. To zwykle najsłabsze jednostki, ale mają sporo innych zalet. Poszukiwania samochodu bez DPF i dwumasu, nie będą łatwe, ale mamy nadzieję, że tych kilka propozycji nieco ci się przyda.

Najbardziej wiarygodnej informacji o pierwotnej konfiguracji, zawsze dostarcza nieodzowny numer VIN. Filtry DPF trafiły do silników wraz z pojawieniem się normy emisji paliw Euro 4, czyli w 2005 r. Wiele silników wysokoprężnych wówczas, nie było w stanie jej spełnić bez filtra DPF.

O tym, czy, używany diesel bez DPF i dwumasy jest dobrą propozycją, decydują osobiste preferencje i kalkulacja wszystkich za i przeciw. Jeżeli akceptujesz metrykę samochodu, wysoki przebieg, obniżoną kulturę pracy napędu i niewielką moc silnika, w zamian za święty spokój poniżej znajdziesz kilka propozycji.

opel corsa 1,7 diesel
Opel

Najchętniej kupowane silniki bez DPF i koła dwumasowego

Na liście znajdują się najchętniej wybierane silniki, w których diesel pod maską wciąż jest montowany w popularnych modelach. Na fakt, że cieszą się dużym wzięciem na rynku wtórnym, ma wpływ to, że producenci NIE stosowali ani uciążliwego w eksploatacji filtra cząstek stałych, ani drogiego w wymianie dwumasowego koła zamachowego.

Top 10 najchętniej kupowanych diesli bez DPF i dwumasowego koła zamachowego

  1. PSA 1.4 HDi -2001-2009 jeden z najtańszych w eksploatacji diesli (Ford, Peugeot, Mazda, Citroen)
  2. PSA 1.9 TD 1992-2001, Citroen: ZX, Xsara, Xantia, Jumpy; Peugeot: 306, 405, Expert
  3. PSA 2.0 HDi 1999-2006, Citroen: Xsara, Xsara Picasso, Xantia, C5 I, Berlingo; Peugeot: 206, 306, 307, 406, Partner, Expert
  4. Fiat 1.3 MultiJet 2003-2009 (pow.75 KM, ma dwumas) Fiat: 500, Panda, Idea, Punto II, Grande Punto, Fiorino, Doblo; Lancia: Ypsilon I, Musa; Opel: Agila I, Corsa C/D, Meriva A; Suzuki: Splash, Swift IV, Ignis
  5. Opel 1.7 DTI/CDTI 2000-2009, Opel: Corsa C, Meriva A, Astra G/H, Combo C; Honda Civic VII
  6. Kia/Hyundai 1.6 CRDi 2006-2011, Hyundai i30 I; Kia: Cerato, Cee’d I
  7. Renault 1.9 dTi 1997-2003, Renault: Clio I, Megane I, Scenic I, Laguna I, Espace III, Kangoo I, Master II; Opel Movano A
  8. Toyota 1.4 D-4D 2001-2008, Toyota: Yaris I/II, Corolla IX, Auris I; Mini One D
  9. Volkswagen 1.4 TDI 1999-2010, Audi A2; Seat: Arosa, Ibiza III/IV, Cordoba II; Skoda: Fabia I/II, Roomster; VW: Lupo, Fox, Polo IV/V
  10. Volkswagen 1.9 TDI VP 1991-2000, Audi: 80 B4, A4 B5; Seat: Ibiza II, Toledo I; Volkswagen: Golf III, Passat B5

Przeczytaj również