Hyundai Tucson ma teraz zupełnie nowe wnętrze
Hyundai Tucson 2024 po modernizacji oficjalnie pokazał się światu ze swojej najlepszej strony. Producent uatrakcyjnił wnętrze, przeprojektował nieco nadwozie, ale przed wszystkich zwiększył gamę silników. W efekcie należy się spodziewać, że po raz kolejny zyska popularność na miarę hitu. Obecna wersja cieszyła się ogromną popularnością. Tylko w 2023 roku sprzedano w Europie 746 836 egzemplarzy modelu. Teraz odświeżony znów zaimponuje klientom.
Zaprezentowany przez Hyundaia zmodernizowany SUV ma całkowicie przeprojektowaną deskę rozdzielczą, konsolę środkową, kierownicę i środkowy podłokietnik. Teraz kierowca ma do dyspozycji nowy cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Drugi ekran z boku służy do obsługi centralnego systemu informacyjno-rozrywkowego.
Deska rozdzielcza teraz bardziej nowoczesna stanowi o powrocie Hyundaia do tradycyjnych elementów sterujacych. Widzimy na niej m.in. pokrętła do ustawiania żądanej temperatury. Producent najwyraźniej wziął sobie do serca nadchodzące przepisy organu oceniającego bezpieczeństwo pojazdów Euro NCAP.
Zmiany zaszły także w obrębie dźwigni zmiany biegów, która teraz znajduje się na kolumnie kierownicy zmodernizowanego SUV-a. Siedzenia są dostępne w nowej kombinacji materiałów, takich jak skóra i tkanina.
Ulubiony SUV Polaków w wielu nowych opcjach napędu
Modernizacja Hyundaia Tucsona z zewnątrz to przeprojektowane przednie i tylne zderzaki i nowe osłony podwozia. Z przodu znany nam z ulic wygląd osłony chłodnicy nieco przeprojektowano. W efekcie Tucsson ma większe światła do jazdy dziennej, a elementy tworzące osłonę chłodnicy nie są już trójkątne, tylko poziome. Samochód ma także nowy wzór felg. To plus wizualne zmiany sprawia, że koreański SUV wygląda nowocześnie i nabrał charakteru, co daje mu plus jeden do atrakcyjności.
Jednak to, co najbardziej przełoży się na jego sprzedaż to zmieniona gama silników i nowe technologie. Na przykład SUV-a, który wykorzystuje dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy, można dodatkowo wyposażyć w 12-calowy wyświetlacz head-up.
Jak twierdzi producent, nowy Tucson będzie później obsługiwać system Hyundai Digital Key 2.0, który wykorzystuje technologię Ultra-Wide Band. Ponadto począwszy od liftingu, Tucson będzie obsługiwał aktualizacje OTA (Over-The-Air), co umożliwi zdalne otrzymywanie aktualizacji oprogramowania samochodu. Po liftingu koreański SUV oferuje także reflektory w technologii Matrix LED.
Wśród gamy silników, jakie otrzyma ulepszony Tucson, będą silniki spalinowe, mild hybrid, czyste hybrydy oraz hybrydy typu plug-in. Nieco później w 2024 roku zadebiutuje także hybrydowy silnik typu plug-in z napędem na przednie koła. Warto wiedzieć, że wersje PHEV będą wyposażone w technologię trybu jazdy Green Zone. System automatycznie przełączy się w tryb całkowicie elektryczny, gdy samochód wykryje, że wjeżdża do strefy, w której obowiązują limity emisji.
Warianty hybrydowe i hybrydowe typu plug-in zmodernizowanego SUV-a oferują tryb hamowania regeneracyjnego łopatkami podczas jazdy w trybie ECO. Kierowca dzięki temu ma możliwość regulacji intensywności hamowania regeneracyjnego za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy, zapewniając trzy poziomy kontroli zwalniania, co zapewnia większą wygodę i oszczędność paliwa.
Kiedy odświeżony Tucson trafi do salonów? Według zapowiedzi w pierwszym kwartale tego roku.