Toyota rzuca rękawicę bestsellerowi KIA. Urban Cruiser dostał tak dobrą ofertę, że zaczyna robić furorę w Europie

Japońska marka chce zmienić swoją pozycję w najbardziej konkurencyjnej kategorii na rynku europejskim. Elektryczny Urban Cruiser to najnowszy i najmniejszy samochód elektryczny marki, który Toyota opracowała go wspólnie z Suzuki. Ten wyczekiwany w Polsce model trafił właśnie na sąsiedni rynek niemiecki z ofertą, która nie spodoba się Kia.

suv toyota-urban-cruiser2026
Podaj dalej

Kia EV3 to wielki elektryczny hit, ale Toyota Urban Cruiser to mocny przeciwnik

W kwietniu Toyota trafiła na norweski rynek z pierwszą ofertą elektrycznego Urban Cruisera. Teraz miejski crossover podbił publiczność w Niemczech, gdzie trafił z ofertą, która pozwoli mu zająć pozycję lidera w swoim segmencie. Kia ze swoim świetnym EV3 ma teraz za rywala jeden z najbardziej wszechstronnych samochodów elektrycznych. Oddać podium nie będzie łatwo, zwłaszcza że koreańska marka bryluje w rankingach sprzedaży swoim innowacyjnym modelem.

Teraz Toyota trafia na kolejny rynek, na którym nie brakuje modeli elektrycznych, a co za tym idzie konkurentów. W związku z tym Japończycy na dzień dobry tną cennik Urban Cruisera w Niemczech tak, aby zaczynał się za mniej niż 30 000 euro. W rezultacie nawet nowa Skoda Elroq nie jest w stanie ukraść Toyocie sceny.

Samochód jest oferowany z dwoma wariantami baterii LFP o pojemności 49 i 61 kWh. Do wyboru jest napęd na przednie lub na wszystkie koła. Pierwszy wariant występuje wyłącznie w połączeniu z napędem na przednie koła i oferuje moc 106 kW (144 KM) i zasięg do 330 kilometrów. Jest jeszcze wersja z akumulatorem o pojemności 61 kWh i silnikiem o mocy 128 kW (174 KM). Z napędem na przód może się pochwalić zasięgiem 420 kilometrów. Wersja z napędem na cztery koła i akumulatorem o pojemności 61 kWh o mocy 135 kW (184 KM) ma zasięg 370 kilometrów. Toyota Urban Cruise z napędem na wszystkie koła ma silnikiem elektrycznym o mocy 128 kW na przedniej osi i silnik o mocy 48 kW na tylnej osi.

Warto wiedzieć, że akumulatory Toyoty Urban Cruiser pochodzą od giganta BYD. Duży akumulator można ładować prądem zmiennym o mocy 11 kW lub prądem stałym o mocy 150 kW. To dokładnie te same układy napędowe oferuje Suzuki e Vitara. Ile trzeba za nie zapłacić Toyocie?

Nowa Toyota Urban Cruiser
foto: Toyota Niemcy

Elektryczny Urban Cruiser ma szansę odnieść sukces w Niemczech

Japońska Toyota oferuje Urban Cruisera w Niemczech w trzech wersjach wyposażenia: Comfort, Teamplayer i Lounge. Nawet w tej najtańszej (z małym akumulatorem) elektryczny SUV ma 18-calowe felgi aluminiowe, system inteligentnego kluczyka, czy przesuwane tylne siedzenie.

Ponadto korzysta z w pełni diodowych reflektorów, przyciemnianych szyb, przednie i tylne czujniki parkowania. W tym poziomie wyposażenia jest także pompa ciepła oraz układ podgrzewania akumulatora. We wnętrzu zaś znajduje się 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,1-calowy wyświetlacz multimedialny. Oba zintegrowane w jedną całość. Dodatkowo do dyspozycji kierowcy jest system nawigacji, Apple CarPlay i Android Aut i oświetlenie otoczenia 12 kolorami.

W Polsce nowy model Toyota Urban Cruiser ma pojawić się w połowie przyszłego roku.  Ceny zostaną ogłoszone w 2026 roku. W Niemczech oferta z silnikiem elektrycznym o mocy 144 KM i napędem na przednie koła, to wydatek 29 990 euro ( 24,997, 80 euro dla zainteresowanych leasingiem). Wersja Teamplayer to wydatek 36 990 euro, a Longue 40 990 euro. Dla porównania Kia EV3 w Niemczech to wydatek co najmniej 30 243,70 euro.

Nowa Toyota Urban Cruiser 2026
fot. materiały prasowe producenta w Niemczech
wnętrze Toyoty Urban-Cruiser
fot. materiały prasowe producenta w Niemczech
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również