Nowy chiński SUV wstrząśnie popularnym segmentem
Jeśli chodzi o SUV-y z azjatyckim rodowodem, to płyną one ostatnio do Europy wartkim strumieniem. Toyota nie będzie miała łatwego życia, bo przybędzie jej nowy konkurent. Podobnie jak wszystkie inne propozycje z Chin jest pełen najnowszych technologii, oszczędny i gotowy na starcie z RAV4, Hondą CR-V, czy chińskim MG HS.
Omoda jest już znana w polskich katalogu chińskich modeli, a jej pierwszy SUV Omoda 5 zrobił bardzo pozytywne wrażenie. Pokaz jego możliwości doskonale odzwierciedla przyczyny, dla których europejskie marki powinny się obawiać napływu zagranicznej konkurencji. W najbliższym czasie Toyota zmierzy się z kolejnym chińskich rywalem, który będzie solidną alternatywą dla tych z chudszym portfelem. To Omoda 7 wkracza na pole bitwy gotowa na walkę o uwagę europejskich klientów. Przywozi ze sobą cały wachlarz funkcjonalności i technologii oraz atrakcyjne opakowanie.
Toyota to bestseller, ale Omoda 7 ukradnie jej uwagę nieprawdopodobym wnętrzem
Dla wielu już Omoda 5 stała się solidną alternatywą na nowy świetnie wyposażony samochód. Toyota RAV4, choć ma opinię bezawaryjnej, nie jest tania, w związku z tym pozostaje poza zasięgiem wielu poszukujących pojazdu w segmencie D-SUV. Omoda jest już gotowa na toby zrewolucjonizować ten segment nowym modelem.
Omoda 7 będzie świetną alternatywą. Jej długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio: 4,62 m,1,87 m, 1,67m a rozstaw osi 2,70 m. Pozostaje więc bezpośrednim rywalem nie tylko SUV-a Toyoty, ale także dla Kia Sorento czy chińskiego MG HS.
Nadwozie obiecuje wystarczająco komfortową przestrzeń wewnątrz, by stać się bardzo dobrą opcją dla rodzin i dla poszukujących wszechstronnego modelu. Dodatkowo nie trzeba będzie rezygnować ze stylowego nadwozia i najnowszych technologii.
Dzięki przełomowemu projektowi ma zadatki na przebój. Inteligentny i funkcjonalny kokpit z przesuwnym 15,6’ calowym ekranem to pierwsze co robi wrażenie. Zwłaszcza że jego procesor wykorzystuje algorytm rozpoznawania gestów i system multi-touch. W efekcie wystarczą proste ruchy palcami, by uzyskać dostęp do funkcji pojazdu. Asem w rękawie możliwości Omody 7 jest czterostrefowe sterowanie głosowe. Zaprojektowane tak, aby umożliwić kierowcy i pasażerom wydawanie oddzielnych poleceń głosowych, co poprawia interakcję z samochodem.
Kluczem do sukcesu tego modelu będzie cennik. Marka musi zadziałać bardzo strategicznie i zrobi to niebawem. Model będzie droższy od Omody 5, ale tańszy od bestselleru Toyoty. Otrzyma także pożądany napęd hybrydowy. Rezerwacje na powinny ruszyć w połowie roku.