SUV w stylu coupe to trzeci w pełni elektryczny model Toyoty
Po raz pierwszy nowy elektryczny samochód Toyoty można było obejrzeć podczas Auto Show w Pekinie w kwietniu br. Teraz w związku z tym, że Toyota złożyła wnioski homologacyjne w Ministerstwie Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT), dowiadujemy się, jak będzie wyglądała wersja produkcyjna SUV-a bZ3C i co znajduje się w jego specyfikacji.
Samochód elektryczny w stylu coupe wyglądem nieco przypomina Priusa. Z przodu wykorzystano konstrukcję reflektorów w kształcie litery „C”, nadając modelowi bardziej agresywny wygląd. Konstrukcja przedniego zderzaka jest dokładnie taka sama jak w nowym Priusie. Sportowy charakter podkreśla nieco ostrzejszy kształtem nadwozia w obszarze świateł przeciwmgielnych. Długie i wąskie tylne światła w połączeniu z podzielonym tylnym spojlerem sprawiają, że tył wygląda bardzo technologicznie.
Jeśli chodzi o wymiary nadwozia to długość/szerokość/wysokość Toyoty bZ3C wynoszą odpowiednio 4780/1866/1510 mm. Wiemy, że samochód o rozstawie osi 2880 mm waży 1920 kg i otrzyma opcjonalny radar laserowy w górnej części szyby. W Chinach to będzie trzeci elektryczny model Toyoty po SUV-ie bZ4X i sedanie bZ3.
Toyota postawiła na mechanikę giganta BYD
Jeśli chodzi o specyfikację nowego modelu, wiadomo, że Toyota wyposaży go w koła o średnicy 18″ i 21″ oraz elektryczny układ napędowy BYD. Składa się on z pojedynczego silnika elektrycznego TZ200XS003 o mocy wyjściowej 200 kW (268 KM) Fudi Power. Energia elektryczna będzie magazynowana w akumulatorze LFP pochodzącym od firmy FinDreams należącej do BYD.
Nie wiadomo jeszcze, jaką miałby mieć pojemność, ale CarNewsChina spodziewa się, że Toyota bZ3C otrzyma zasięg (CLTC) od 500 do 600 km. Wiadomo jednak, że w nowym SUV-ie zastosowano nadwozie o kącie natarcia 16 stopni i kącie zejścia 22 stopni. Nowy samochód Toyoty dzięki lidarowi skorzysta z wysokiej klasy możliwości inteligentnego prowadzenia.
Toyota ciągu najbliższych dwóch do trzech lat wprowadzi w Chinach także dwa lub trzy nowe modele hybrydowe typu plug-in (PHEV). Najprawdopodobniej w oparciu o platformę BYD PHEV DM-i. Tak przynajmniej informowały w maju br. chińskie media.