Toyota i Skoda dostały rywala, który robi wszystko lepiej za mniej. Hybrydą, która jedzie do 140 km bez uruchamiania silnika komplikuje im życie

Nowość na polskim rynku w segmencie pojazdów hybrydowych przenosi jazdę w trybie elektrycznym na nowy poziom. To model, który korzysta z technologii nowej generacji, której zazdrości mu Toyota i Skoda. Pozwala mu ona pobić uznane gwiazdy rynku autonomią podróży bez uruchamiania silnika spalinowego. Fakt, że nie oszczędza przy tym na wyposażeniu, które oferuje w konkurencyjnej cenie, pozwoli mu przekonać wielu do zakupu.

BYD Seal 6 hybrydowy jak Toyota i Skoda
Podaj dalej

Nowa generacja podwójnej technologii napędu staje się asem w rękawie BYD Seal 6

Na polskim rynku pojawiła się nowa propozycja w segmencie pojazdów z podwójną technologią napędu. Seal 6 pochodzi ona od chińskiego giganta BYD słynącego z niespotykanych wartości, jeśli chodzi o jazdę w trybie całkowicie elektrycznym. Producent oferuje go w dwóch wersjach nadwozia- sedan i kombi (Touring). Drugą rodzinną konfigurację opisaliśmy szczegółowo tutaj, a dziś przyjrzyjmy się bliżej rywalowi Skody Superb Liftback PHEV i Toyoty Camry.

Mechanika hybrydowa BYD Seal 6 DM-i pozwala modelowi osiągnąć niespotykaną wartość, jeśli chodzi o jazdę w trybie elektrycznym. Sedan to propozycja, która powstała z myślą o tych, którzy nie potrzebują SUV-a do miejskich podróży i wakacyjnych wyjazdów. Bagażnik w modelu, który może się pochwalić elektryczną autonomią do 140 km (cykl miejski), ma pojemność od 490 do 1370 litrów. W sam raz na codzienne zakupy i nie tylko. Konkurencyjna Toyota może o takim pomarzyć. Funkcjonalność plus mechanika pozwalająca na pokonanie większości codziennych podróży bez konieczności uruchamiania silnika spalinowego stanowią ważne atuty rywala Toyoty i Skody.

BYD wykorzystał silnik benzynowy z blokiem elektrycznym zasilanym akumulatorami LFP, które oferują różną pojemność. To w zależności od wybranej jednej z 3 dostępnych wersji wyposażenia: Boost, Comfort Lite, Comfort. Wersja Seal 6 Boost oferuje zasięg elektryczny do 75 km (cykl miejski), a pozostałe odpowiednio do 140 km. Zastosowanie technologii Super DM przekłada się także na osiągi Seal 6. Sedan w zależności od wersji przyspiesza do setki w czasie odpowiednio 8,9 lub 8,5 sekundy. Prędkość maksymalna tego modelu wynosi zaś 180 km/h. Warto wiedzieć, że jeśli zdecydujemy się na model chińskiego giganta, to możemy pokonać bez tankowania do 1505 km. Co ważne przy niesamowicie niskim zużyciu paliwa (4,4 l/100 km). Jak to się ma względem relacji ceny i wyposażenia?

BYD Seal 6 DM-i 2025 sedan PHEV
źródło: materiały prasowe producenta

Toyota i Skoda mają mocnego rywala w hybrydowym BYD Seal 6

Łączna moc systemu Seal 6 DM-i zależy od wersji. Najtańszy sedan z wyposażeniem Boost osiąga moc 183 KM. BYD 6 Comfort Lite i Comfort dysponuje mocą 212 KM. Zoptymalizowany moment obrotowy w najwyższych wersjach zapewnia zwinność sedana, przydatną się w ruchu miejskim oraz płynność jazdy na autostradach. W rezultacie rywal Toyoty i Skody jest wszechstronny, a przy tym nie trzeba wykładać na niego wielkich pieniędzy. Zakup wariantu o mocy 183 KM to wydatek 152 600 zł, a opcje z wyższej półki (212 KM) kosztują odpowiednio 176 300 i 180 600 zł. To bardzo konkurencyjna oferta w stosunku do znanych europejskich rywali w segmencie kompaktów. Zwłaszcza że Seal 6 DM-i zachowuje się jak samochód elektryczny w codziennym użytkowaniu.

Sedan ma tę zaletę, że posiada silnik spalinowy, który działa jako rezerwowy w przypadku rozładowania akumulatora. Model zatem nie ogranicza ciągłości podróży i nie uzależnia nas od infrastruktury ładowania. BYD nie oszczędza także na wyposażeniu. W standardzie Seal 6 DM-i znajdziemy tapicerkę ze skóry wegańskiej, elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera w kilku kierunkach i wielofunkcyjną kierownicę. Kabina w standardzie uwzględnia 8,8’ calowy wyświetlacz zestawu wskaźników oraz 12,8’calowy ekran dotykowy multimediów. Poza tym Seal 6 obsługuje sterowanie głosowe, obsługuje systemy Android Auto/ Apple CarPlay oraz aplikację BYD oferując usługi w chmurze. Model chińskiego giganta uwzględnia także szereg technologii bezpieczeństwa i funkcjonalności ułatwiających podróżowanie i manewrowanie pojazdem. Sedan od BYD pozwala także jeździć w kilku trybach jazdy i zasilać urządzenia zewnętrzne (funkcja V2L). Dostęp do pojazdu jest bezkluczykowy i nie potrzeba go również do uruchomienia sedana. Klucz Bluetooth w smartfonie i klucz NFC w smartfonie także nie wymagają dopłaty.

Propozycja BYD jest zatem godna uwagi ze względu na imponującą równowagę między autonomią elektryczną, komfortem użytkowania i ceną. Chiński gigant decydując się na atak w poszukiwanym segmencie pojazdów o zelektryfikowanym napędzie, wywiera ogromną presję na popularne w Polsce marki tj. Toyota i Skoda. Te oferują mniej ambitne rozwiązania, jeśli chodzi o napęd, a za wyposażenie często trzeba dopłacać.

BYD Seal 6 DMi hybrydowy jak Toyota i Skoda, ceny, oferta
źródło: BYD
BYD Seal 6 DM-i 2025 sedan PHEV
źródło: BYD
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również