Testy zderzeniowe nowego elektrycznego Volvo wyjaśniły, dlaczego ocena końcowa nie może być inna

Testy zderzeniowe nowego elektrycznego Volvo wyjaśniły, dlaczego ocena końcowa nie może być inna

Volvo C40 Recharge, Fjord Blue

Podaj dalej

Volvo, które obecnie przejęli Chińczycy to marka, która wszystkim kojarzy się z bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów na najwyższym poziomie. Wydano na to mnóstwo szwedzkich koron, ale efekt jest więcej niż zadowalający, o czym świadczą wyniki elektrycznego modelu sprzedawanego w USA.

Niezależnie od napędu Volvo nie ma sobie równych w kwestii bezpieczeństwa

Elektryczne Volvo C40 Recharge zdobyło upragnioną nagrodę 2022 TOP SAFETY PICK+ (TSP+) przyznawaną przez Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS). Dzięki testom zderzeniowym Insurance Institute for Highway Safety uznał, że zasługuje na to wyróżnienie, uzyskując dobre wyniki we wszystkich przeprowadzonych testach.

System zapobiegania zderzeniom czołowym uznano za dobry w testach zderzenia pojazd-pojazd i zaawansowany w testach zderzenia pojazd-pieszy. Reflektory pikselowe również uzyskały dobrą ocenę pod względem wytrzymałościowym.

Kwestią sporną okazały się natomiast mocowania fotelików dziecięcych, które ograniczają się do „Trudności w manewrowaniu wokół nich”. W rezultacie w tym przypadku przyznano marce ocenę dopuszczającą, ale nie negatywną.

„W miarę jak Volvo kontynuuje naszą podróż z elektryfikacją, bezpieczeństwo pozostaje w centrum wszystkiego, co robimy. C40 Recharge wyróżniony prestiżową nagrodą Insurance Institute for Highway Safety Top Safety Pick+ potwierdza, że ​​bez względu na to, jak Twoje Volvo jest napędzane, zawsze będzie bezpieczne”-powiedział Anders Gustafsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car USA

Volvo C40 Recharge
foto: materiały producenta

Opracowany od podstaw samochód elektryczny, to wstęp do elektryfikacji marki

Amerykańskie Volvo C40 Recharge to w zasadzie XC40 Recharge coupe, które początkuje elektryfikację gamy modelowej producenta.
Volvo zamierza zelektryfikować swoje modele do roku 2030, co jednych ucieszy, a drugich zamartwi. Dla środowiska naturalnego to na pewno dobra wiadomość, aczkolwiek pamiętamy, że samochody elektryczne nie są w 100% ekologiczne.

Samochód nie posiada we wnętrzu skóry. Nie znajdziesz jej ani na kierownicy, ani na dźwigni zmiany biegów czy tapicerce. Tym samym producent podkreśla swoje nowe podejście do luksusu.

W roku modelowym 2021, Volvo jako jedyna marka, uzyskała wyróżnienia IIHS TSP+ dla całej swojej gamy modelowej. Dziś potwierdza, że niezależnie od rodzaju napędu nadal jest mistrzem w kwestii bezpieczeństwa. Nagranie z testów znajdziesz poniżej.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News