Nowy SUV Renault ma jeden cel- odnieść sukces na rynku
Po tym, jak zdecydowano, że nowy SUV Renault Austral ma być powodem, który pozwoli zapomnieć o komercyjnej porażce Kadjara, na rynek trafia nowy model francuskiej marki. Pod względem wielkości nowy SUV Renault Symbioz znajduje się dokładnie w połowie drogi między Capturem a Australem.
Francuzi zadbali o nowoczesny i atrakcyjny język projektowania i bardzo dobre wyposażenie w standardzie. Co najważniejsze przewidzieli wersję z mechanizmem hybrydowym z możliwością samodzielnego ładowania. To będzie jeden z głównych argumentów, który zadecyduje o jego popularności w naszym kraju. Z pewnością Renault Symbioz to będzie mądry wybór. Zwłaszcza że w mieście Renault Symbioz pozwala się poruszać w trybie elektrycznym nawet przez 80% czasu. To pozwala zaoszczędzić do 40% paliwa.
Pierwszy cennik i zużycie paliwa stanowią klucz do sukcesu na rynku
Alternatywny dla Renault Captur i Austral nowy Symbioz, który dzięki swej konstrukcji zbliża się bardziej do crossoverów, doczekał się pierwszych cenników. Przedziały cenowe dla trzech różnych wersji modelu przewidują cenę wywoławczą nieco ponad 32 000 euro (ok.139 tys. zł). Wersja pośrednia oscyluje pomiędzy 35 000 a 36 000 euro, a w przypadku najbogatszej wersji cenniku sięgają blisko 38 000 euro (165 tys.zł).
Poza wybranym poziomem wyposażenia na cenę zakupu nie wpływa już rodzaj mechaniki, bo w każdym ze wszystkich trzech przypadków przewidziano napęd hybrydowy. Silnik Renault Symbioz dysponuje mocą 145 KM i współpracuje z automatyczną skrzynią biegów. To pozwala mu popisywać się etykietą eko i zużywać mniej niż 5 l paliwa na 100 kilometrów. To bardzo interesująca wartość biorąc pod uwagę kategorię, do jakiej należy model i jakie wyposażenie oferuje.
Już podstawowa wersja SUV-a wysoko stawia poprzeczkę rywalom
Z pewnością debiut na rynku nie będzie łatwy, ale jest wielce prawdopodobne, że w katalogu Renault Symbioz stanie się godnym uwagi SUV-em. Dla poszukujących pojazdu w tym segmencie stanowi dobrą alternatywę biorąc pod uwagę poziom wyposażenia standardowego.
Najbardziej podstawowa wersja Renaul Symbioz posiada długą listę systemów wsparcia i bezpieczeństwa. Nie brakuje także użytecznych funkcjonalności. Wśród nich znajdziemy m.in.:
– czujnik martwego pola i funkcje zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu w przypadku wyprzedzania,
– detektor zmęczenia,
– System multimedialny openR link 10,4″ ze zintegrowanym Google,
– cyfrowy panel sterowania o przekątnej 10 cali,
– przednie i tylne światła do jazdy dziennej LED z sygnaturą świetlną,
– podgrzewaną kierownicę,
– inteligentny adaptacyjny tempomat,
– podwójne dno bagażnika,
– automatyczną klimatyzację,
– oświetlenie wewnętrzne LED przednich i tylnych siedzeń,
– podgrzewane przednie siedzenia,
– indukcyjna ładowarka mobilna i wiele innych.
Oczekując na polski cennik, pozostaje mieć nadzieję, że Renault wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, zadba o atrakcyjny stosunek jakości do ceny. Nie jest tajemnicą, że w swoim segmencie ma wielu rywali.