Dacia rzuci wyzwanie bestsellerom Skody i Volkswagena
Rumuni pracują nad nowym, atrakcyjnym katalogiem modeli. Oprócz odnowionego Sandero zaplanowali ciekawy model, który w segmencie C rozstawi po kątach Skodę Octavię i Volkswagena Golfa. Nowy fastback zainspirowany takimi bestsellerem, jakim jest Duster i gorącą nowością, jaką jest Bigster dzięki smukłej i praktycznej sylwetce, na nowo zdefiniuje pojęcie przystępności cenowej, będąc nowoczesnym i jednocześnie wiernym oszczędnemu duchowi Dacii.
Tania marka Renault Group, zaplanowała jego komercyjny debiut na 2026 rok i nazwała go „C-Neo”. Nowicjusz swoim fastbackowym designem, z opadającą klap bagażnik przy szacowanej długości od 4,40 do 4,60 metra przyjmuje dynamiczną sylwetkę. Z przodu samochód ozdobi zmodernizowane logo „Dacia” i charakterystyczne dla marki reflektory LED „Y”.
Prototypy dostrzeżono już w pobliżu zakładu w Argeș ujawniające opadającą linię dachu i rzeźbiony tył, są estetycznie pozycjonowane jako premium w klasie niskich kosztów. Wyższe poziomy wyposażenia uwzględnią miedziane i chromowane detale dla poprawienia wyglądu. Nowy model oparty na platformie CMF-B Renault, to zapowiedź pojemnego bagażnika i kabiny przeznaczonej dla pięciu pasażerów. Biorąc pod uwagę niedawno ujawnione odejście Luki de Meo, którego wizję ucieleśnia nowy fastback Dacii C-Neo, jego debiut odbędzie się w szczególnym dla rumuńskiej marki i Renault Group momencie.

C-Neo z uwodzicielskim designem i pomysłowym wnętrzem to szansa dla Dacii na zmieniającym się rynku
Nowa Dacia C-Neo staje się realną alternatywą dla kosztownej elektryfikacji głównych producentów. Wnętrze pojazdu koncentruje się na przestrzeni i funkcjonalności, typowej dla fastbacków.
W kabinie modelu pojawią się technologie obejmujące 10-calowy ekran dotykowy kompatybilny z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto, a także cyfrowy panel. Pierwszy w tej gamie dla Dacii. Materiały użyte do wykończenia wnętrza pozostaną proste, ale trwałe. Plus jeden do nowoczesnego wyglądu kabine, to efektowne kolorowe wstawki, ucieleśniające filozofię marki.
Należy oczekiwać, że Dacia pozostawi klientów spory wybór tego, co znajdzie się pod maską C-Neo. Szeroka gama opcji zawsze przyciągną szerokie grono zainteresowanych zakupem. Fastback otrzyma zapewne silnik benzynowy 1.2 turbo o mocy 128 KM z 48-woltowym układem łagodnej hybrydy. Taki jest już testowany w Dusterze. Ponadto model powinien dostać wersję hybrydową o mocy 155 KM. Dacia rozważa także opcję dwupaliwową z LPG. Wersja z najwyższej półki mogłaby być z układem napędu na wszystkie koła z dwusprzęgłową skrzynią biegów (DW23). Nie mówi się nic na temat elektrycznej wersji C-Neo.
Dacia C-Neo apare în primele fotografii spion, model compact fastback văzut în timpul testelor pe șoselele din Româniahttps://t.co/cS0IQnRoO7 pic.twitter.com/h5BvBd2sDh
— Mobilissimo.ro (@mobilissimo) March 26, 2025
Ile trzeba szykować na nową Dacię C-Neo i kiedy będzie można ją kupić?
Wiadomo, że przystępność cenowa, to prawdziwe DNA Dacii. Będzie więc ona mocnym atutem C-Neo. Szacuje się, że cena wyjściowa będzie na poziomie 18 000 – 20 000 euro. Opcja z najwyższej półki może kosztować poniżej 25 000 euro. W takiej sytuacji nowy model Dacii znalazłby się na szczycie najbardziej przystępnych cenowo kompaktów. To pozwoli mu znaleźć nabywców wśród rodzin i młodych kierowców poszukujących kompromisu pomiędzy stylem, przestrzenią w cenie bliżej większości portfeli.
Oficjalnego ujawnienia Dacii C-Neo oczekuje się na koniec 2025 lub na początek 2026 roku. Dostawy zaplanowano na wiosnę 2026 roku. Pojawiające się informacje o egzemplarzach testowych rozgrzewają publiczność, podsycając emocje przed planowaną premierą. Dacia przygotowuje kampanię marketingową podkreślającą design fastback, stosunek jakości do ceny i wszechstronność C-Neo. To wszystko dzieje się w szybko zmieniającym się krajobrazie motoryzacyjnym, a Dacia już nie raz udowodniła, że wie, jak wprowadzać innowacje, nie tracąc przy tym nic ze swojego DNA.