Ta nowa „anty" Dacia to bardzo tania opcja. Z powodzeniem rozwiąże problem z porzuceniem diesla

Dacia, na razie trzyma się z dala od elektryfikacji swojej oferty tanich samochodów. Nie da się ukryć, że cena to jeden z największych problemów, który nie pozwala porzucić starego poczciwego diesla. W związku z tym nad jego przełamaniem tego trendu pracuje właśnie inna marka. Zaoferuje kierowcom tańsze świetne opcje w postaci dwóch zupełnie nowych modeli.

ta nie dacia rozwiąże problem taniego zakupu
Podaj dalej

Volkswagen niczym Dacia chce być mistrzem najtańszych ofert

Wysokie ceny w sektorze samochodów elektrycznych, trzymają wielu kierowców z dala od elektryfikacji i wybierają tańsze opcje paliwowe, jakie oferuje Dacia. Rumuńska marka ma w swojej ofercie tylko jeden model zasilany prądem i nie zamierza na razie elektryfikować swojej gamy modelowej. Ten fakt postanowił wykorzystać Volkswagen, który chce być modny w segmencie najtańszych samochodów elektrycznych.

Niemiecki producent stworzy dwa modele elektryczne o niewielkich gabarytach, które trafią do sprzedaży w cenie zbliżonej do 117 000 zł. Przynajmniej tak zapewnia dyrektor generalny Volkswagena – Thomas Schäfer.

Stawiają na tanie samochody elektryczne

Elektryfikacja wyklucza z gry wielu kierowców dlatego, że zwyczajnie ich nie stać na zakup auta w 100% elektrycznego. Co w efekcie nie pozwala na realizację planu, jaki zakłada elektryfikację motoryzacji zgodnie z harmonogramem zaproponowanym przez Unię Europejską.

Dlatego jest koniecznością, by inne marki niż Dacia, czy chiński MG oferowały w swoim katalogu tanie modele elektryczne. Jednym z nich będzie Volkswagen, którego szef właśnie dokonał przeglądu obecnej sytuacji i umieścił w najbliższych planach dwa nowe modele elektryczne w przystępnych cenach.

„Dostarczymy naszym klientom mały samochód elektryczny w dwóch wersjach: jako mały samochód i jako sportowy wariant crossovera” – zaznaczył.

Te dwa modele, to prawdopodobnie Volkswagen ID.1 oraz iD.2. Pierwszy byłby typem hatchbacka, a drugi sportowym crossoverem. Tanie nowe elektryki trafią na rynek około 2025 roku i dlatego nie powinny zbyt długo krążyć w fazie testowej.

„Volkswagen będzie miał najszerszy zasięg elektryczny w branży motoryzacyjnej. Od podstawowego samochodu elektrycznego w cenie docelowej poniżej 25 000 euro po ID. Buzz i nowy flagowy ID. Aero, będziemy mieć odpowiednią ofertę w każdym segmencie”- zauważył Schäfer.

Co nie znaczy, że dyrektor Volkswagena nie zastrzegł, że cena ta może wzrosnąć z jakiegoś powodu w ostatniej chwili.

NIE PRZEGAP

Nowy rywal Dacii rośnie w siłę. Nie trzeba go nawet kupować, wystarczy bezpłatna aplikacja

 

Przeczytaj również