SUV od Lynk & Co coraz bliżej Polski. Marka otwiera pierwszą w Europie Wschodniej sieć dystrybucyjną

Nie jest tajemnicą, że chińscy producenci samochodów widzą w europejskim rynku duży potencjał i perspektywę zarobków. Lynk & Co rozszerza swoją działalność na Starym Kontynencie. Otwiera swoją pierwszą sieć dystrybucyjną w Europie Wschodniej.

SUV lynk&co 01 interior
Podaj dalej

Lynk & Co chce zaistnieć na 12 rynkach Europy Wschodniej

Chiński koncern Geely Automobile zajmujący się produkcją samochodów osobowych chcąc zaistnieć na rynku pojazdów elektrycznych, powołał do życia nową markę Lynk & Co. Ta poszerza obecnie swoją działalność w Europie Wschodniej, otwierając pierwszą sieć dystrybucyjną w tym regionie.

Na początek pojawi się w Rumunii i Grecji. Potem reprezentacja marki pojawi się na kolejnych 12 rynkach za pośrednictwem unikalnego partnera, z którym Chińczycy już podpisali umowę dystrybucyjną.

W tym roku na początek Rumuni i Grecy kupią sobie model Lynk & Co 01 z napędem hybrydowym typu plug-in. To znany i sprzedawany w Europie Zachodniej samochód, który stanowi świetną alternatywę dla droższych modeli. Chociaż ma chińskie pochodzenie, jest opcją, na którą warto się zdecydować, bo wbrew temu, co wielu myśli jest dobrej jakości i wielu go poleca. Ponadto takiego SUV-a oferuje się w kilku formach płatności. Kierowcy mogą sobie wybrać, czy chcą z niego skorzystać okazjonalnie i zaoszczędzić, czy kupić na własność.

suv lynk co 01
SUV Lynk & Co 01 dostępny w Rumunii i Grecji

Chińczy wybrali na dystrybutora SEE-AG ze Słowenii

Firma SEE-AG z siedzibą w Słowenii zajmuje się dystrybucją i sprzedażą na własnym rynku i nie tylko azjatyckich marek Volvo, Kia, Ssang Yong. Decydując się na takiego dystrybutora Lynk & Co ogranicza ryzyko finansowe ale jednocześnie zyskuje szansę na zaistnienie na ważnym rynku o sporym potencjale.

„Dzięki temu strategicznemu wprowadzeniu na rynek poszerzymy naszą obecność na rynku europejskim, wzmocnimy naszą markę jako głównego dostawcy elastycznej mobilności i oczywiście będziemy dostarczać świetne samochody. SEEAG to renomowany gracz branżowy z silną infrastrukturą i operacjami – idealny partner, gdy zapuszczamy się na te nowe terytoria” – zaznacza Nicolas Lopez Appelgren, dyrektor generalny Lynk & Co w oficjalnym komunikacie prasowym.

Chiński producent w ciągu zaledwie dwóch lat wszedł na siedem rynków Europy Zachodniej. Wysokie wyniki sprzedaży, jakie odnotował w Szwecji, Holandii, Belgii, Niemczech, Hiszpanii, Francji i Włoszech zachęcają do tego, by iść naprzód.

Z pomocą fachowców od SEEAG marka Lync & Co zaistnienie w Rumunii i Grecji jeszcze w tym roku. Podobnie jak w Słowenii, Chorwacji, Bułgarii, Serbii, Bośni i Hercegowiny, Czarnogóry, Macedonii Północnej, Kosowa, Albanii i Mołdawii.

Słowacki dystrybutor zapewnia sieć sprzedaży, salony sprzedaży oraz oferuje klientom opiekę serwisową. Lynk & Co 01 to na razie jedyny model w portfolio marki. Łączy w sobie to, co najlepsze w silnikach spalinowych i elektrycznych. Do tego wyróżnia się wyposażeniem, designem, wydajnością i prowadzeniem. Ma 4541 mm długości, 1857 mm szerokości i 1694 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2734 mm, a bagażnik ma pojemność 349 litrów. To oznacza, że idealnie wpisuje się w segment C.

SUV od Lynk & Co to świetna opcja dla tych, którzy szukają czegoś mocniejszego i bardziej wyrafinowanego od SUV-ów Dacii. Dla porównania odpowiednik takiego SUV-a od Volvo, XC60 oferuje do 78 km jazdy na napędzie elektrycznym w cenie ponad 260 900 zł. Podstawowa wersja chińskiego modelu kosztuje 44 500 euro w Hiszpanii i oferuje ok. 70 km jazdy w trybie elektrycznym.

Lynk & Co produkuje także osiem innych modeli. Oferuje je na rynku chińskim, bo żaden z nich nie uzyskał jeszcze homologacji w Europie.

Przeczytaj również