SUV premium od Lexusa jest teraz w promocji, ale trzeba się spieszyć
W segmencie premium na uwagę zasługuje japoński SUV od Lexusa. Marka ma spory udział w rynku, chociaż na pewno daleko jej do Audi. Wśród konkurencyjnego Mercedsa, BMW Volvo, czy DS nie jest łatwo znaleźć swojej miejsce na drogach. Nie jest jednak tajemnicą, że japońska marka będąca marką premium Toyoty ma coś, co przebija konkurencję – samoładowujące się silniki hybrydowe.
Nie brakuje klientów, którzy chcąc zapłacić sporo pieniędzy za model premium i chcą, aby miał on przynajmniej etykietę ECO. Napęd hybrydowy oferuje ponadto niższe spalanie, co szczególnie się przydaje w jeździe miejskiej i międzymiastowej. Jeśli dodatkowo weźmiemy pod uwagę, że mamy do czynienia z modelem producenta, którego silniki są niezawodne, to zyskujemy podwójnie na kosztach serwisu w dłuższej perspektywie.
Dlaczego Lexus NX skoro nie jest tani, jest lepszym wyborem niż niemieccy rywale premium?
Jedną z ciekawszych wersji tego modelu jest ta dostępna w wykończeniu Prestige, której niczego nie brakuje. SUV NX 350h z silnikiem hybrydowym o mocy 243 KM pozwala na oszczędność 34 900 zł. W nowej obniżonej cenie to wydatek 228 900 zł (rok produkcji 2024). Wersja Prestige jest bogato wyposażona. Kliencie otrzymują m.in.:
– Lexus Safety System+ 3.0
– Kamerę cofania oraz czujniki parkowania z funkcją samoczynnego zatrzymania przed przeszkodą,
– Czujnik martwego pola,
– Obręcze kół ze stopów lekkich 20”, 235/50 R20 (5 podwójnych ramion) z oponami typu Run Flat,
– Skórzaną podgrzewaną kierownicę z panelem sterującym,
– Kolorowy 10” projektor wyświetlający (HUD),
– Wyświetlacz dotykowy 14”.
Dopłacając do wersji PRESTIGE z pakietami Design oraz Tazuna zyskujemy rabat w wysokości 40 400 zł. Japoński SUV NX 350h przyspiesza do setki w czasie 7,7 sek. Maksymalna prędkość w trybie EV to 125 km/h.
Godna uwagi jest także hybryda typu plu-in NX 450h+
SUV NX 450+ jest teraz tańszy o 60 000 zł. Z pakietami Design oraz Tazuna i kosztuje w nowej obniżonej cenie jedynie 288 900 zł (rok modelowy 2024). Marka ponadto oferuje spory rabat do 11 200 zł za zakup kół zimowych i atrakcyjne finansowanie zakupu. Samochód w atrakcyjnej cenie i bogatym wyposażeniem można kupić np. w ratach.
W obniżonej cenie są także NX 450h+ w wersjach F SPORT z pakietem Fuji oraz OMOTENASHI z pakietem LUXURY. Oszczędność wynosi wówczas 65 000 zł. Co prawda wydatek odpowiednio 312 900 zł czy 310 900 zł nie jest mały, ale można wziąć pod uwagę, że na tle swoich bezpośrednich rywali Mercedes GLC, Audi Q5 czy BMW X3, to ciekawszy produkt.
Samoładujący się napęd hybrydowy, czy hybryda typu plug-in, która pozwala przejechać bez paliwa do 98 km, w ostatnich latach sprawiają radość wielu klientom Toyoty i Lexusa. Świadczą o tym rankingi sprzedaży i fakt, że w promocyjnej ofercie są ostatnie egezmplarze Lexusa NX. Ten najpopularniejszy model w Polsce w całym 2023 roku zakupiono w ilości 2984 egzemplarzy. Tym samym prywatni klienci podbili wynik o 87% w stosunku do poprzednich 12 miesięcy. Czytaj także: Mały hybrydowy SUV zyskuje na wadze na rynku. Mocny rywal Renault Captur okazuje się lepszą opcją