Superpraktyczny i niezawodny SUV powraca do cenników. Odnowiony będzie rywalem Dacii Duster

Amerykańska marka Ford ma w swoim portfolio wiele cieszących się popularnością modeli. Od 2003 do 2022 roku oferowała model w segmencie B-SUV-ów, który wielu nie uznawało za stylistycznie udany projekt, ale doceniało jego właściwości. Teraz jesteśmy coraz bliżej debiutu nowego modelu, który otrzyma nazwę EcoSport. Co o nim wiadomo?

Ford E-Tourneo zdjęcie poglądowe
Podaj dalej

Potrzeby rynku zadecydowały o wprowadzeniu do katalogu nowego SUV-a

Potwierdzono już, że zniknięcie Forda EcoSport z katalogu amerykańskiego producenta nie było ostateczne. Marka jest coraz bliżej debiutu nowego SUV-a przeznaczonego dla Europy i wszelkie publikacje na ten temat potwierdzają, że otrzyma on nazwę EcoSport.

Model powróci na ulice Europy zupełnie odmieniony, większy i cennikiem, który powinien umieścić go wśród bezpośrednich rywali w segmencie B-SUV-ów. Na razie pozycję lidera piastuje w nim Dacia Duster. W rezultacie rumuński hit będzie z nim rywalizował.

Decyzja o debiucie modelu jest konsekwencją zapotrzebowania na pojazdy hybrydowe i PHEV, które to na rynku wykazuje tendencję wzrostową. Nazwa EcoSport pozwala na to, by nowy model popłynął na fali popularności poprzednika. Dodatkowo ułatwi mu to cena pozostająca na poziomie poniżej Forda Pumy.

B-SUV Ford EcoSport 2018
Ford EcoSport 2018, źródło: mat. prasowe producenta

Rywal Dacii Duster będzie produkowany w Hiszpanii

Ford już wybrał lokalizację na produkcję swojego nowego SUV-a z wieloma opcjami mechanicznymi do wyboru. Nowy rywal Dacii wyjedzie z hiszpańskiej fabryki Almussafes, gdzie planowana była produkcja nowego modelu elektrycznego. Amerykański producent przewidział wariant hybrydowy modelu i chce ruszyć z produkcją w 2027 r. W efekcie premiera nowego Forda EcoSport powinna nastąpić pod koniec 2026 roku.

Według informacji pojawiających się w publikacjach w Brazylii, Rumunii oraz Indiach plany Forda, by wykorzystać nazwę EcoSport i dodać mu nieco do rozmiarów i atrakcyjny cennik, zaowocują dodatkowo produkcją o wolumenie 300 tys. sztuk modelu rocznie. Ford zatem bardzo dobrze zbadał możliwości rynku i stwierdził, że może być hitem.

„Jeśli chodzi o obciążenie pracą i zatrudnienie, nowy model zagwarantuje wyższy poziom niż ten, który oznaczałaby dzisiaj platforma elektryczna” – powiedzieli szefowie Forda pracownikom w Hiszpanii po ogłoszeniu nowego modelu.

Dla hiszpańskiego rynku to dobra wiadomość, która zabezpiecza przyszłość fabryki. Pracownicy fabryki Forda w Niemczech niestety nie mają powodów do radości. Zakład w Saarlouis przeznaczono do zamknięcia.

Użytkownicy Forda EcoSport poprzedniej generacji cenili model m.in. za wydajność, układ jezdny, pozycję za kierownicą i widoczność. Nowy nadchodzący model powinien być lepszy a do tego dostępny w wersji hybrydowej, co pozwoli mu nosić etykietę eko.

Źródło: Profit.ro

Przeczytaj również