Stara Dacia zyskuje życie pod logo innej marki. Teraz będzie elektrykiem z 400 km zasięgiem

Kiedy Renault zdecydowało się na zaprzestanie produkcji w Rosji, marka Łada stara się wrócić na rynek, a stara Dacia ma jej to umożliwić. Dlaczego padło na starszy model, którego już się nie produkuje?

dacia jako largus elektryk
Podaj dalej

Stara Dacia Logan nowym elektrykiem od Łady

Nie produkowana już Dacia Logan posłużyła za rosyjskiej Ładzie do skonstruowania pierwszego samochodu elektrycznego. Wybór padł na ten stary model ze względu na brak dostępu do części i podzespołów z zachodu.

Samochody elektryczne to przyszłość, której nie unikniemy, dlatego w Ładzie zdecydowano o skonstruowaniu elektryka, chociaż wciąż jest prototypem. Tak ma wyglądać przyszły e-Largus z logo od Łady.

dacia logan jako elargus od lady
Łada

Zasięg to prawie 400 kilometrów

Od czasu wprowadzenia embarga rosyjski AvtoVAZ, będący właścicielem Łady, ma ogromne trudności z produkcją i dostarczaniem nowych samochodów.

Niedawno zadecydowano o wznowieniu produkcji modelu Granta, nie korzystając z dostaw komponentów do ABS, poduszek powietrznych i innych funkcji. Teraz w nowym projekcie, który jest elektryczna Łada, producent stara się stworzyć coś na kształt elektrycznego vana. Stosuje przy tym technologię, z którą praktycznie nie ma żadnego doświadczenia.

Wygląd e-Largusa przypomina starą Dacię, bo bazuje na poprzedniej generacji LCV Dacii Logan. Model skonstruowany na platformie B0 Renault-Dacia, wprowadzonej na rynek w 2004 roku, korzysta z podstawy modeli takich jak Dacia Logan, Duster pierwszej generacji, Nissan Kicks, Mahindra Verito Vibe i Lada Xray.

W związku z tym, że zbyt wielu zmian w nadwoziu nie ma, zakłada się, że baterie zainstalowano w podłodze. Szybkie ładowanie jest możliwe przez port CCS. Według rosyjskiej prasy zasięg może sięgać nawet 400 kilometrów. To wydaje się jednak nieco przesadzone, biorąc pod uwagę starą platformę ICE.

dacia logan jako e-largus
Lada

Dacia jako e-Largus zadebiutuje najwcześniej w 2024 roku

Specyfikacja techniczna elektrycznego e-Largusa nie jest znana. Dzięki doniesieniom prasowym wiadomo, że pojawi się w dwóch wersjach: pięcio- i siedmiomiejscowych, a także furgonetki.

Łada oficjalnie potwierdziła, że ​​w przyszłym roku ruszy z testami swoich prototypów, zanim elektryki trafią do produkcji. Kiedy dokładnie e-Largus w przebraniu Dacii trafi na linie montażowe, nie wiadomo. Jak pisze motor1.com, nie byłoby dużym zaskoczeniem, gdyby premiera rynkowa zaplanowana była najwcześniej na 2024 r.

Przeczytaj również