Rywal Porsche Taycan jest bardziej premium. Ten oszałamiający luksusem, najmocniejszy elekryk przyjedzie z Azji

Rywal Porsche Taycan jest bardziej premium. Ten oszałamiający luksusem, najmocniejszy elekryk przyjedzie z Azji

rywal premium dla porsche samochod z chin beyonca bok twitter

Podaj dalej

Obecnie nie brakuje na rynku marek, które oferują napędy elektryczne z niewygórowanej cenie i pochodzą z Chin, ale wśród nich nie brakuje modeli z segmentu premium. W związku z tym, że doświadczenie czyni mistrza nie wszystko, co azjatyckie jest tanie i budżetowe.

Do Europy zmierza król elektryków i zagrozi segmentowi premium

Na Starym Kontynencie wyrasta nowa konkurencja dla Porsche Taycan i segmentu premium samochodów elektrycznych. Luksusowy BeyonCa GT Opus 1 jeszcze w fazie prototypu jest na ostatniej prostej, by konkurować z europejskimi modelami z wyższej półki, takimi jak Porsche Taycan czy Mercedes EQS.

BeyonCa to bardzo młoda marka, która postawiła sobie za cel wejście do sektora luksusowych samochodów w 100% elektrycznych. Pierwszy prototyp GT Opus 1 właśnie ujrzał światło dzienne i niewątpliwie będzie jedną z głównych atrakcji Shanghai Motor Show 2023.

Ten w 100% elektryczny sedan, będzie jednym z najbardziej luksusowych i najmocniejszych modeli dostępnych na rynku. Model, który oprócz wspomnianych ma także konkurować z Audi e-tron GT, BMW i7, Lucid Air i Teslą Model S.

ciąg dalszy publikacji pod grafiką

To dzieło byłego projektanta Audi

Swój atrakcyjny wygląd na miarę klasy premium nowa BeyonCa GT Opus 1 zawdzięcza byłemu projektantowi Audi. Dirk van Braeckel ma na swoim koncie także współpracę z Bentleyem i Skodą.

GT Opus 1 mierzy 5,2 metra, dlatego może się pochwalić dużą i wygodną przestrzenią wewnątrz. Bardzo futurystyczny i aerodynamiczny design to tylko jedna z jego zalet. Bardzo ważny jest tu bez wątpienia bardzo niski współczynnik aerodynamiczny. To dzięki wyraźnemu spadkowi dachu od słupka B, a także niskiej wysokości z przodu. Całość dodaje mu nieco sportowego charakteru.

Luksusowy elektryk z azjatyckim rodowodem pozwoli pokonać kierowcy ponad 700 km na ładowaniu i uzupełnić zapas baterii w 15 minut po podłączeniu go do punktu ładowania o mocy 350 kW.

Nie sposób nie zauważyć detali takich jak, chowane elektryczne klamki, lusterka zastąpione kamerami czy spoiler zintegrowany z tylną klapą. Ten oszałamiający model trafi na rynek pod marką premium Voyah w 2024 roku. Jej właścicielem jest Dongfeng Motor.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News