Kultowy Opel Astra w rodzinnej wersji nie ma nic wspólnego z nudnymi stylistycznie modelami
Rodzinny samochód nie musi być SUV-em, nie musi mieć także wątpliwej estetyki, dzięki której wielu zniechęciło się do kupowania rodzinnych modeli. Opel z myślą o takich kierowcach proponuje Astrę Sports Tourer. To nowa, rodzinna wersja kultowego modelu Astra, który stał się w Polsce hitem.
Mierzący ponad 4,5 metra samochód stylistycznie nawiązuje do nowych modeli niemieckiego producenta. Elegancki ma miarę premium, ma niewiele wspólnego z wizerunkiem nudnych rodzinnych modeli. Komfortowe wnętrze uwzględniające najnowsze technologie korzysta z systemu multimedialnego z ekranem dotykowym i oferuje szereg funkcjonalności tj. podgrzewane przednie fotele z funkcją masażu, łączność mobilną i wiele innych.
Opel postarał się także, jeśli chodzi o ofertę mechaniczną. Astra Sports Tourer może być benzynowa, z silnikiem diesla i hybrydowa. Dobrą wiadomością jest więc promocyjny cennik uwzględniający rabat na dowolną, najlepszą dla nas wersję. Spójrzmy zatem na relację wartości i wyposażenia ulubionego rodzinnego kombi Polaków.

Bagażnik do 1634 litrów i spalanie 1,1 l/100 km- taki zakup pozostawia w portfelu ponad 30 000 zł
Rabat pozwala na zakup funkcjonalnego, oszczędnego rodzinnego samochodu Opla z korzyścią nawet 30 000 zł. Nowa oferta uwzględniając poszukiwane ekonomiczne samochody pozwala uznać zakup rodzinnej Astry PHEV i z silnikiem diesla za najbardziej interesujące opcje.
Silnik wysokoprężny 1.5 o mocy 130 KM, będzie w sam raz, dla tych, którzy dużo podróżują. Taka Astra Sports Tourer potrzebuje tylko 4,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Wersja PHEV może mieć moc 180 lub 225 KM i pozwala przejechać 60 kilometrów bez wydawania grosza na paliwo. Ponadto wielu ceni tę opcję mechaniczną za oszczędność po rozładowaniu baterii i fakt, że nawet wersja 180 KM może się pochwalić dobrymi osiągami. Porozmawiajmy zatem o cenach rywala Peugeota 308.
Opel Astra Sports Tourer ma wiele do zaoferowania: niskie zużycie paliwa, dobre osiągi, wygodne fotele, przestronne wnętrze, bogate wyposażenie. Atrakcyjna jest także cena. Oferta uwzględnia 3 poziomy wyposażenia: Edition, GS i GSe (PHEV 225 KM). Najtańsza opcja jest benzynowa, która w cenie 105 000 zł oferuje moc 130 KM. Najtańsza konfiguracja z technologią hybrydową PHEV to wydatek 146 900 zł. W efekcie dzięki promocji oszczędzamy 32 050 zł i kupujemy rodzinny samochód o mocy 180 KM.
Najbogatsza wersja PHEV GSe kosztuje 176 950 zł, więc oszczędza 23 000 zł, ale nie oszczędza na mocy (225 KM). Jeśli cena jest problemem, to Opel Astra Sports Tourer ma jeszcze wariant mechaniczny 1.2 Turbo Hybrid EDTC. Jest chwalony za dobrą dynamikę i rozsądne zużycie paliwa, a kosztuje 122 500 zł. Silnik turbo generuje 130 KM ( 230 Nm), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 10,1 sekundy.

Podsumowanie
Decyzja o zakupie Opla Astry Sports Tourer PHEV, jak i każdej innej opcji mechanicznej zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji. Na pewno warto wziąć pod uwagę ten model, jeśli nie szukamy SUV-a i przestronne kombi z możliwością jazdy na prądzie może go zastąpić. Opcja z wtyczką jest w sam raz, jeśli najczęściej użytkujemy samochód w mieście i w trasach.
Obniżka cen na ten model stawia go w lepszej pozycji względem konkurentów, choć nie jest tajemnicą, że ci z Chin odbierają sprzedaż uznanym markom. Rodzinny Opel cieszy się dobrą opinią, więc nawet mało porywające wnętrze mu nie przeszkodzi, jeśli weźmiemy pod uwagę jego praktyczność i to jak się prowadzi w wersji GSe.
