Kierowcy wykupują z salonów modele hybrydowe
Niezwykły wzrost zainteresowania modelami Renault marka zawdzięcza pojazdom zelektryfikowanym, czyli z napędem hybrydowym HEV. Wśród takich modeli producenta nastąpił gwałtowny wzrost zainteresowanie klientów. Jak podaje producent, odnotowano aż 48% wzrost sprzedaży modeli tego typu. Tym samym marka może się poszczycić wzrostem w grupie modeli zelektryfikowanych o 19%. W sumie marka sprzedała 200 tys. egzemplarzy takich pojazdów. Wśród najchętniej kupowanych znalazły się modele Austral i Arkana.
Jeśli chodzi o samochody z napędem w 100% elektrycznym, to hitem jest model Megane E-Tech electric. W tym roku Renault sprzedało ponad 35 tys. egzemplarzy tego modelu, który stanowi 54% całkowitej sprzedaży tego typu pojazdów francuskiego producenta. W przyszłym roku może być jeszcze lepiej, bo marka wprowadzi do salonów nowy elektryczny model – Scenic E-Tech.
Warto zauważyć wyraźne zmiany, jeśli chodzi o klientelę francuskiego producenta. Z opublikowanych przez producenta danych wynika, że do salonów marki trafia coraz więcej zwykłych klientów indywidualnych. Firma odnotowała wzrost pojazdów zakupionych przez klientów detalicznych o 7%. Ponad połowa samochodów Renault trafiła właśnie do nich.
Dostawcze Renault Kangoo i Traffic w czołówce najchętniej kupowanych
Jeśli chodzi o ważny dla Renault segment samochodów dostawczych, to producent tutaj też ma powody do zadowolenia. Wzrost zainteresowanych zakupem osiągnął dwucyfrowy poziom. To dowodzi, że producent pomimo ograniczeń w łańcuchu dostaw świetnie sobie radzi. Lekkie spowolnienie nie przeszkadza zbytnio producentowi.
Klienci chętnie sięgają po lekkie samochody użytkowe. Najchętniej kupowane modele w tym segmencie to:
– Kangoo (wzrost o 33%),
– Trafic (wzrost o 29%),
– Express Van (wzrost o 25%),
– Master (wzrost o 13%).
Według danych producenta, w pierwszych 9 miesiącach 2023 r. światowa sprzedaż lekkich samochodów dostawczych osiągnęła 281 404 egzemplarzy. To wzrost o 21%. Na Starym Kontynencie producent sprzedał o 26% więcej (214 255 sztuk). Ogólnie marka cieszy się 14% wzrostem udziału w rynku. Te dane pozwalają na optymizm nie tylko producenta, ale także Grupy Renault, co do realizacji planów sprzedażowych na 2023 r. Producent prezentuje obrót na poziomie 37,4 miliarda euro – to w ciągu 9 miesięcy.
„W ostatni kwartał roku weszliśmy z ufnością i potwierdzamy poprawę naszej rentowności w drugiej połowie roku i później, napędzaną naszą ofensywą produktową, a także korzyściami wynikającymi z redukcji kosztów i naszej rygorystycznej polityki handlowej skoncentrowanej na wartości” – podkreślił Thierry Piéton , dyrektor finansowy Grupy Renault.