Porsche wycofuje poprzednią generację Boxtera i Cayman
Porsche wycofuje ze względów bezpieczeństwa 4934 jednostki modelu Boxter i Cayman. Ryzyko wypadku obejmuje 100% zgłoszonych egzemplarzy Porsche Boxster 2013-2015, Boxster S 2013-2014, Boxster GTS 2015, Cayman i Cayman S 2014-2015 oraz Cayman GTS 2015.
Według biuletynu wydanego przez amerykańską National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), wszystkie mogą posiadać wadliwą boczną sekcję nośną tylnej osi, połączoną z elementami podwozia.
Części wykonane przez firmę Brabant Alucast Services, nie spełniają warunków wymaganych w specyfikacji z powodu wady produkcyjnej. W rezultacie mogą ulec awarii, zwiększając ryzyko wypadku z powodu utraty kontroli nad pojazdem. Kierowcy zgłaszali grzechoczący dźwięk dochodzący z tyłu samochodu, ale do tej pory nie doczekali się reakcji ze strony producenta.

Porsche rusza z akcją serwisową od 15 września
Producent po raz pierwszy usłyszał o problemie w marcu 2020 r. Od tego czasu przeprowadzał analizy zgłoszeń, próbując ustalić przyczynę. Finalnie 25 sierpnia br. postanowił dobrowolnie przeprowadzić akcję naprawczą z powodów bezpieczeństwa i „ z dużej ostrożności. „
Pomimo, że naprawa wadliwych części zajmie trochę czasu, poprawka jest stosunkowo prosta . Technicy z autoryzowanych serwisach producenta skontrolują wszystkie samochody i w razie potrzeby wymienią uszkodzone sekcje boczne wspornika tylnej osi na nowe, wyprodukowane zgodnie z oryginalną specyfikacją.
Dealerzy dostaną oficjalne powiadomienie o wycofaniu 15 września. Właściciele egzemplarzy objętych akcją naprawczą powinni skontaktować się z producentem samochodów przed 1 listopada.