Modele Toyoty i Lexusa z wadliwymi pompami paliwa
Pozew zbiorowy klientów dotyczył wadliwej pompy paliwa Denso, która znalazła się w modelach wyprodukowanych w latach modelowych 2013-2020. Wyposażono je w niskociśnieniowe pompy paliwowe. Kierowcy skarżyli się, że pompy są wadliwe i powodują, że silniki „pracują nierówno”, tracą moc i gasną, zwłaszcza przy jeździe z niższymi prędkościami.
W rezultacie wycofanie do serwisów dotyczyło 3,36 miliona samochodów z logo Toyoty i Lexusa. Na całym świecie ten problem dotyczył 5,8 miliona samochodów. W związku z usterką wycofano je z ulic. Pozwana Toyota i Denso International America Inc, które również pozwano, nie przyznały się do wykroczenia, ale zgodziły się na ugodę. Wstępną ugodę zawarto w środę wieczorem w sądzie federalnym na Brooklynie. Wymaga jeszcze zgody sędziego.
Toyota przedłuża gwarancję na pompy paliwa do 15 lat lub limitu kilometrów
Oprócz finansowego zadośćuczynienia, w ramach ugody Toyota przedłuży gwarancje na pompy paliwowe do 15 lat lub 150 000 mil. W zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Ponadto zapewni kierowcom bezpłatne wypożyczenie samochodów i opcje holowania do czasu naprawy.
Ci kierowcy, którzy wcześniej ponieśli koszty napraw, mogą się ubiegać o ich zwrot. Dotyczy to także kosztów samochodów zastępczych i usług holowania.
„Jesteśmy zadowoleni, że rozwiązaliśmy ten spór sądowy w sposób, który pokazuje nasze zaangażowanie w zapewnienie klientom wspaniałych doświadczeń związanych z posiadaniem samochodu” – powiedziała Toyota w oświadczeniu cytowanym przez Reuters.
Dee Miles z kancelarii prawnej Beasley Allen reprezentujący poszkodowanych kierowców zapewnił, że ugoda stanowi „pełny środek naprawczy” dla jego klientów. Jak czytamy w publikacji, wartość tej ugody może przekroczyć 150 milionów dolarów.
Sama kancelaria może liczyć na dochód do 28,5 miliona dolarów. Dochodzenie dotyczy sprawy: Cheng i in. przeciwko Toyota Motor Corp i in., Sąd Okręgowy Stanów Zjednoczonych, Wschodni Dystrykt Nowego Jorku, nr 20-00629.