ProfiAuto przeprowadziło badania na grupie 1300 mechaników i zadało im cztery pytania, które dotyczyły najbardzie popularnych samochodów. Typy pojazdów wybrano na podstawie analizy popularności z użyciem narzędzia Google Trends.
Jak wiadomo polski klimat bywa kapryśny ale oprócz aury, wpływ na stan karoserii mają sami kierowcy. Ponadto niektóre z modeli już fabrycznie mają tendencję do korozji, co powinno budzić czujność obecnych i przyszłych właścicieli. Jak zatem wybrać samochód, by nie narażać się na problemy z karoserią? Warto poznać wyniki ankiety, przeprowadzonej na podstawie doświadczenia polskich mechaników.
Polscy kierowcy często to powtarzają, a mechanicy potwierdzają
Wyniki jasno pokazują co ma największy wpływ na stan karoserii i jak ma się do tego finalna cena samochodu. W pierwszej dziesiątce modeli, które uzyskały najniższą ocenę, najtańsze stanowią jednocześnie czołówkę korodujących modeli.
Na wynik miało wpływ wiele czynników ale jak przyznają sami mechanicy, duży wpływ ma na to polska zima i towarzysząca jej aura. Wszechobecna na drogach sól, piasek czy żwir tak chętnie sypana przez drogowców, potwierdza iż powiedzenie „taki mamy klimat” nie jest tu bez znaczenia.
Na stan karoserii, która podczas zimy dostaje ostro w kość, mają wpływ również sami kierowcy, którzy uważają, iż z jakichś powodów mycie auta zimą jest zakazane. W przeprowadzonej ankiecie, mechanicy wskazali elementy na których najczęściej obserwowali obecność rdzy. Należały do nich drzwi, błotniki, nadkola, progi, dach oraz pokrywa silnika.
W dziesiątce modeli, które uzyskały najwyższą ocenę, znajduje się grupa, której wartość zakupu szacuje się w przedziale wartości od 20 do 30 tysięcy złotych. Jakie modele uzyskały najwyższą ocenę pod względem trwałości i stanu karoserii?
Mechanicy wytypowali najlepsze samochody pod względem jakości karoserii
Ankieta podzieliła grupę najpopularniejszych modeli, według ich wartości, i tak w grupie do ok. 10 tys. złotych wypadł model Audi A4 B5 z notą 5,2 na możliwych 6 punktów. Właściciele tego samochodu powinni jednak zwrócić uwagę na korodujące przednie błotniki.
W grupie samochodów w przedziale od 10-20 tys. złotych podium należy do Audi A4 B6 i B7, które uzyskały notę 5,3. Jest to jednocześnie najwyższy wynik w przeprowadzonej ankiecie
Kolejna grupa samochodów w przeprowadzonej ankiecie, znajdująca się w przedziale cenowym od 20-30 tys. złotych, również ma dwóch zwycięzców. Są to Audi A6 C6 i A3 8P z notą 5,1 punktu.
Kto wypadł najsłabiej?
Najsłabiej ocenionym w pierwszej kategorii cenowej, okazał się Ford Focus I, z notą 2,9 pkt. Mechanicy wskazali tu na duże problemy z korozją drzwi i pokrywy bagażnika.
Przegranym w drugiej kategorii cenowej, jest Mazda 6 I. Mechanicy dali tu łączną ocenę 2,7 pkt. wskazując na bardzo szybko rdzewiejące nadkola i spody drzwi. Jako tego było mało, to jednocześnie najgorzej oceniony samochód pod względem karoserii.
W grupie najdroższych aut, jakie znalazły się w ankiecie, najgorzej wypadł Ford Mondeo IV. Model uzyskał 3 na 6 możliwych punktów.
Nie jesteśmy zdziwieni, że na szczycie znajdują się modele niemieckiego koncernu. Jak wiadomo, począwszy od modelu Audi 80 B3, producent wprowadził ocynkowane nadwozie.