Pierwsze na świecie ciężarówki zasilane na wodór gotowe do drogi. Zastąpią starego diesla

Hyzon Motors od ponad 20 lat pracuje nad innowacyjną technologią ogniw paliwowych. To znacznie wcześniej niż na świecie mówi się o zakazie stosowania diesla i silników spalinowych. Testując różne materiały i komponenty oraz badając ulepszenia wskaźników wydajności, stworzył coś, co dorównuje pod każdym względem tradycyjnym ciężarówkom.

ciezarowki na wodor od hyzon zastąpią diesla
Podaj dalej

Ciężarówki z Rochester dorównują tym napędzanym silnikiem diesla

Wszystko wskazuje, że ciężkie, ekologiczne ciężarówki niedługo wejdą do eksploatacji i zastąpią starego diesla. Hyzon, producent ciężarówek z Rochester w stanie Nowy Jork ma wielkie plany.

Nie tylko stworzył najcięższą ciężarówkę na wodór i oferuje najdłuższy, 1000-kilometrowy zasięg dla ciężarówek napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, ale postawił je na koła. Kolejnym krokiem amerykańskiej firmy Hyzon jest wprowadzenie tej technologii w życie.

„Potworną” 154-tonową ciężarówkę, którą uważa się za najcięższą w branży, zaprezentowano na początku tego roku. Zbudowaną na ciężkiej, sztywnej platformie ciężarówkę napędzaną wodorem zaprojektowano z myślą o najbardziej wymagających operacjach. W związku z tym dorównuje ciężarówkom napędzanym silnikiem diesla, zarówno pod względem zasięgu, jak i ładowności.

ciezarowki na wodor od hyzon zastąpią diesla 2
foto: Hyzon Motors

Pierwsze pięć ciężarówek zastąpi starego diesla w Australii

Ark Energy Corporation, australijska filia Korea Zinc (największy producent cynku, ołowiu i srebra na świecie) stanie się pierwszą firmą obsługującą pojazdy z ultraciężkimi ogniwami paliwowymi. Firma już zamówiła pięć ciężarówek Hyzon.

154-tonowe pojazdy trafią do Townsville Logistics, siostrzanej firmy Ark Energy, gdzie zasilą część floty krótkodystansowej. Będą obsługiwać trasy o długości 30 km z portu Townsville do rafinerii cynku grupy. Przyszłe ciężarówki o dużej ładowności będą montowane w Australii i zasilane paliwem w węźle wodorowym Ark Energy SunHQ . Zielony wodór używany do ich zasilania pozyskuje się w farmie fotowoltaicznej.

Oczekuje się, że pierwsze ciężkie ciężarówki z ogniwami paliwowymi, które trafią do Australii, zmniejszą emisje CO2 o ponad 1400 ton rocznie, w porównaniu z poprzednio eksploatowanymi wersjami z silnikami diesla.

Hyzon ma dostarczyć ciężarówki do końca przyszłego roku, ale na tym nie koniec. Producent pracuje nad systemem ogniw paliwowych nowej generacji o mocy 500 KM (370 kW). Nie na darmo hasło przewodnie firmy brzmi- Zero emisji, zero kompromisów.

foto: Hyzon Motors

Przeczytaj również