Pierwszymi zwycięzcami niemieckiego plebiscytu były Ford Fiesta z 1976 roku, Audi 100 i BMW 633 CSi. W tym roku wszyscy trzej producenci ponownie zdobywają złoto.
Tegoroczna 44 edycja najważniejszej nagrody samochodowej w Europie, odbywała się w rygorze DHM – dystans, higiena, maska. To był Corona finał na DEKRA- Lausitzring.

Jury starało się jednak najbardziej zarażać dobrym nastrojem. Wiadomo, że każdy, kto ma Kai Pflaume, Linę van de Mars lub Hansa-Joachima Stucka w jury wie, że na DEKRA-Lausitzring używa się głównie podtlenku azotu. Towarzysze jury, coraz rzadziej korzystają z wysoko oktanowego menu.

Czy fakt, że ponad połowa testowanych w finale modeli, miała w tym roku wtyczki, utrudniło sprawę 14-osobowemu jury? Na pewno było bardziej interesująco. Od niedawna wszyscy kupujący mają ten sam dylemat: diesel, benzyna, hybryda, elektryczny?

Jaki jest sens testu na torze?
Większość finalistów rzadko, jeśli w ogóle, jest tak użytkowana w swoim codziennym życiu. W takich warunkach każdy samochód ujawnia swoje mocne i słabe strony. W rezultacie pokazuje, co może, a czego nie może zrobić. Co robią hamulce, podwozie, opony i systemy wspomagające. Czy dźwięk pochodzi z silnika, układu wydechowego czy generatora dźwięku. A co ważniejsze, przeczołganie trzech samochodów jednej klasy przez kilka minut z rzędu i doświadczanie ich sprawia, że są jeszcze bardziej porównywalne.

Nie ma już złych samochodów?
Jockel Winkelhock był zdumiony i nie bał się stwierdzić, że nie ma już złych samochodów. Michael Stoschek, wielki e-sceptyk, wysiadając z Polestar 2 mówił, że to dobry samochód. Ferrari o mocy 1000 KM (w tym 220 napędu elektrycznego) piszczy głośniej niż ludzie Ferrari, którzy boją się o swojego kierowcę. Kia Sorento wyjeżdża z parkingu bez kierowcy, a elektryczne Porsche Taycan o mocy 700 KM goni nasiąknięte deszczem zakręty jak po szynach („Jak oni to robią?”).

Najpiękniejszy samochód roku -Porsche Taycan
Połóż lewą stopę na hamulcu, a prawą stopę na (trzymaj wciśnięty) pedale przyśpieszenia do końca. Następnie włącz Launch control, autonomiczny start. Trzymaj głowę na zagłówku, zdejmij nogę z hamulca i trzymaj mocno kierownicę. Następnie po dwóch lub trzech sekundach będziesz wiedział, jak czują się piloci odrzutowców startujący z lotniskowca. Albo jurorzy w tegorocznym finale Złotej Kierownicy.

Zdobywcy Złotej Kierownicy 2020
Mały samochód: Opel Corsa-e
Kompaktowy samochód: Audi A3 Sportback
Mały SUV: Ford Puma 1.0
Średni SUV: Polestar 2
Duży SUV: Kia Sorento 1.6
Średni SUV hybrydowy typu plug-in: VW Tiguan eHybrid
Średnia / luksusowa klasa Hybryda: BMW 330e
Samochód sportowy: Porsche Taycan
Najlepszy samochód poniżej 25 000 euro: Hyundai i20
Najlepszy samochód poniżej 35 000 euro: Seat Leon
Najpiękniejszy samochód roku: Porsche Taycan
Najlepsza innowacja: Lexus UX 300e