Nowy SUV BYD na początek trafi do elektrycznej oferty
Targi motoryzacyjne w Paryżu to najlepsza scena na premierę nowego pojazdu w ofercie BYD, przeznaczonego dla europejskich klientów. Sportowy SUV SEALION 7 tym samym staje się ósmym pojazdem w ofercie producenta na Stary Kontynent.
Chińska marka spektakularnie zaprezentowała swoją nową gwiazdę w segmencie SUV, która mierzy blisko 5 metrów i debiutuje w dwóch wersjach napędu: PHEV i elektrycznej. To stanowi jasny sygnał, że największy rywal koncernu Stellantis wie, czego oczekują klienci w Europie. Zgodny z trendami zakupowymi SEALION 7 tym samym odbiera status najjaśniejszej gwiazdy modelowi SEAL.
Nowy model BYD odzwierciedla nowoczesny wyrafinowany design i chwali się sportowym profilem zgodnym z językiem projektowania serii Ocean. Z przodu pojazdu, który kształtem nawiązuje do litery X, znajdują się smukłe, diodowe reflektory. W zderzaku umieszczono charakterystyczne duże wloty powietrza, które nadają SUV-owi nieco agresywny wygląd.
Wnętrze SUV-a skrywa 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz dotykowy 5,6-calowy ekran systemu multimedialnego. Zdobią je wysokiej jakości materiały pochodzące z recyklingu zaś tapicerkę foteli wykonano ze skóry Nappa. Wielu do gustu przypadną klamki wewnętrzne, które BYD gustownie połączył z panelami w drzwiach. Dla czterech kolorów nadwozia przygotowano do wyboru dwa warianty kolorystyki wnętrza samochodu.
SEALION 7 to wielki ból głowy Stellantis i Tesli
Jeśli chodzi o wyposażenie to nowy SUV chińskiego giganta stanowi poważną konkurencję dla oferty Stellantis. Nie jest tajemnicą, że już lista standardowego wyposażenia robi dobre wrażenie. Na liście znajdziemy m.in. potężną bezprzewodową ładowarkę do smartfonów o mocy 50 W, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością i 50-calową powierzchnią projekcyjną.
Ósmy w europejskiej ofercie BYD model oparto na nowej „e-Platformie 3.0”giganta. To oznacza, że możliwe było zintegrowanie akumulatora bezpośrednio z ramą aluminiowej konstrukcji. W efekcie SUV lepiej go chroni, a nadwozie ma lepszą sztywność.
W chwili obecnej BYD nie ujawnił szczegółów na temat każdej możliwej wersji mocy nowego topowego SUV-a. Wiadomo, że wersja topowa z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na wszystkie koła, osiąga setkę w 4,5 sekundy i prędkość maksymalną 215 km/h. Elektryczny SEALION 7 otrzyma akumulator (LFP) Blade o pojemności energetycznej 91,3 kWh, co pozwoli na pokonanie bez ładowania ponad 500 kilometrów.
BYD SEALION 7 jest już oferowany klientom w Chinach. W Europie wersja elektryczna weźmie na celownik m.in. nowe elektryczne Porsche Macan, siostrzane Audi Q6 e-tron oraz Model Y Tesli. Jeśli odziedziczy azjatycką konfigurację, to pojawi się z maksymalną mocą wyjściową 390 kW ( 523 KM) oraz w opcji z napędem na tylne koła o mocy 230 kW (308 KM). Ponadto Sealion może być ładowany z mocą do 230 kW i standardowo wyposażony jest w pompę ciepła.
Do europejskiej oferty BYD Sealion trafi pod koniec października 2024 r. Pierwsze dostawy zaplanowano pod koniec roku. Dalsze szczegóły na temat wyposażenia i cennika modelu powinny się niedługo pojawić.