Alfa Romeo Junior podbija rynek w iście mediolańskim stylu
Wokół nowego SUV-a Alfa Romeo zrobiło się głośno za sprawą konfliktu pomiędzy koncernem Stellantis a włoskim rządem. Początkowo nosił on nazwę Milano, ale to się zmieniło. To w związku z tym, że na miejsce produkcji modelu wybrano Polskę, a nie Włochy, czym koncern Stellantis wywołał skandal. W rezultacie musiał pozbyć się nawiązania w nazwie do włoskich korzeni.
Dziś produkowany w Tychach SUV jest powodem do zadowolenia włoskiej marki. Świetny projekt linii nadwozia oraz relacja ceny do wyposażenia sprawiły, że przynosi zyski Alfa Romeo. Na stoisku włoskiego producenta w Paryżu zadebiutował ostatnio w wersji z najwyższej półki Junior Speciale Hybrid o mocy 136 KM. Ta ekskluzywna wersja, dostępna również z silnikiem elektrycznym o mocy 156 KM, stanowi idealne połączenie sportowego charakteru, technologii i komfortu. Klienci marki to doceniają.
Nowa Alfa Romeo Junior zgodnie z deklaracjami nowego dyrektora generalnego marki okazała się sukcesem. Zebrano już ponad 10 000 zamówień w Europie. To jednak nie koniec, jeśli chodzi o mocne premiery modeli włoskiej marki w Europie.
Gustowny SUV to dopiero rozgrzewka, Włosi szykują trzy gorące premiery
Alfa Romeo Junior, która trafiła do oferty marki w wersji w pełni elektrycznej oraz jako miękka hybryda to dopiero rozgrzewka, jeśli chodzi o odnowienie oferty. Jak ujawnił w niedawnym wywiadzie dla Quattroruote Santo Ficili, nowy dyrektor generalny Alfa Romeo i Maserati, w ciągu najbliższych trzech lat innowacje zawitają do kolejnych trzech modeli marki.
Na początek należy oczekiwać nowych generacji Stelvio i Giulli, które zadebiutują na rynku odpowiednio w 2025 i 2026 roku. Potem na liście premier znajduje się nowa Alfa Romeo Tonale. Włosi mają nadzieję, że każdy z tych modeli podobnie jak Junior będzie wzbudzał zainteresowanie, a finalnie zadowolenie dealerów.
Alfa Romeo Junior debiutowała 10 kwietnia ubiegłego roku i w tym roku jest najważniejszym modelem dla marki. Nowy poziom podstawowy ma zadanie ożywić sprzedaż, tak by Włosi odzyskali utracone w ciągu ostatniego roku udziały w rynku. Według byłego dyrektora generalnego marki, Jeana Philippeprendito, oczekuje się, że SUV produkowany w fabryce Stellantis w Tychach będzie się sprzedawał w ilości od 50 000 do 70 000 sztuk rocznie. W pełni elektryczny topowy model Juniora „Elettrica Veloce” o mocy 280 KM pojawi się na początku 2025 r. Wersja z napędem na wszystkie koła „Ibrida 4×4” uzupełni gamę modelową wiosną 2025 r.
źródło: Quattroruote, Stellantis, Alfa Romeo