Nowy włoski SUV będzie elektryczny i hybrydowy
Celebrowanie 125-lecia marki prezentacją nowego Fiata Grande Panda to jednocześnie wejście w wielkim stylu na globalny rynek samochodów elektrycznych. Fiat zapowiedział, że nowy model w modnym nadwoziu oprócz wersji w 100% elektrycznej trafi do oferty także jako model hybrydowy.
Jeśli chodzi o ten drugi wariant, to FIAT nie podał szczegółów na temat tej wersji. Wiadomo, że można oczekiwać iż Grande Panda skorzysta z 48-woltowej technologii lekkiej hybrydy (MHEV) połączonej z 1,2-litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem.
Wariant elektryczny Grande Pandy łączy akumulator o pojemności 44 kWh z silnikiem o mocy 83 kW (113 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 120 Nm. Autonomia Grande Pandy zgodnie z poniższą prezentacją wideo wyniesie 320 kilometrów (WLTP). Fiat zintegrował kabel ładujący, który działa na prądzie przemiennym o mocy do 7 kW. Zwinięty kabel ma specjalne miejsce pod maską. Jeśli chodzi o napęd, to obydwa warianty Grande Panda mają konfigurację z napędem na przednie koła.
Potencjalny wygląd pojazdu oraz zdjęcia szpiegowskie nadchodzącego modelu „Made in Italy” prezentowaliśmy w czerwcu. Dziś jednak po raz pierwszy zobaczyliśmy Grande Panda oficjalnie. Wystarczy rzucić okiem na zdjęcia, by wiedzieć, że nowa generacja popularnego Fiata Pandy reperezentuje wszystko co najlepsze w Fiacie Panda, w tym nowoczesny włoski design.
Fiat Gande Panda wywróci rynek tanich modeli
Nie jest tajemnicą, że rynek potrzebuje modeli o niewielkich gabarytach i w przystępnej cenie. Nowy Fiat Grande Panda w modnym nadwoziu SUV-a taką otrzyma. Producent jest gotów stawić czoło konkurencji atrakcyjnym cennikiem, jak zapowiedział poniżej 19 000 euro.
Producent ambitnie podchodzi do elektryfikacji swojej oferty, a wersja hybrydowa stanie się świetną alternatywą dla tych, którzy jeszcze nie myślą o samochodzie elektrycznym.
Teraz, kiedy Fiat upublicznił więcej informacji na temat modelu, który odegra ważną rolę w procesie przejścia na e-mobilność, konkurencji muszą się mieć na baczności. To chociażby dlatego, że wnętrze Grande Panda zaprojektowano tak, aby miało wszystko, za co klienci kochali Fiata Pandę. Oprócz tego, że poczują się w nim jak w domu, to niektóre elementy wnętrza dodatkowo podkreślają włoski hołd dla tradycji marki. To dlatego, że kabina stanowi szczególny hołd dla budynku Lingotto FIATA.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to Grande Panda skrywa w kabinie 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy ekran dotykowy. Prezentują niepowtarzalny styl, który przywołuje na myśl tor wyścigowy. Ekran dotykowy to kluczowy element do zarządzania systemem informacyjno-rozrywkowym. System multimedialny jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.
FIATA Grande Panda będzie można sobie zamówić jeszcze w tym roku. Szczegóły oferty na polski rynek nie są jeszcze znane, ale Fiat potwierdził, że wersja hybrydowa wystartuje z poziomu nieco ponad 80 000 zł. Wersja elektryczna będzie droższa i ma oscylować wokół kwoty niecałych 110 000 zł.