Avatr 07 to nowy SUV od Changan, CATL i Huawei
Nowy średniej wielkości SUV Avatr 07 powstał z myślą o zdeklasowaniu Tesli Model Y na chińskim rynku. Ujawnione już jakiś czas temu zdjęcia jasno wskazują, że wspólny projekt firm Changan, CATL i Huawei to nowa koncepcja luksusu przez duże L. Zaprojektowany dla rodzin model nie tylko dobrze wygląda z zewnątrz, ale także dzierży zwycięską kartę, jeśli chodzi o projekt wnętrza oraz technologie. Ponadto imponujące osiągi SUV-a nie wymagają imponującego cennika.
Avatr 07 jest już praktycznie gotowy do produkcji. Pojazd marki premium samochodów elektrycznych to trzeci model w jej katalogu. SUV wyposażony w zaawansowany inteligentny system jazdy Huawei, inteligentny kokpit HarmonyOS i ultraszybkie ładowanie akumulatora CATL oszałamia futurystycznym nadwoziem. O taki spektakularny efekt zadbali projektanci z monachijskiego centrum projektowego, którzy ubrali SUV-a w elegancki fioletowy lakier. Ostatnie zdjęcia wnętrza są wisienką na torcie, jeśli chodzi o to, jak powinien wyglądać król tego segmentu w Chinach.
Piękny i luksusowy SUV ma wszystko, by zdeklasować Teslę Model Y
Ostatnio udostępnione w chińskich mediach zdjęcia wnętrza Avatr 07 ujawniają wszystkie jego szczegóły. Elektryczny SUV zmienia definicję nowoczesnego luksusu w rodzinnym samochodzie. Na pierwszy rzut oka ekskluzywność modelu podkreśla dwukolorowa kolorystyka złota i bieli.
Jak widać, Avatr 07 jest wyposażony w cztery zitengrowane ekrany, w tym ekran zdalnego sterowania, Na każdym końcu panelu znajdują się ekrany dla kamer bocznych. Są one legalne w Chinach od lipca ubiegłego roku. Avatr 07 jednak będzie jednym z niewielu samochodów, które z nich korzystają.
Wnętrze SUV-a ma jeszcze duży ekran multimedialny i czworokątną kierownicę ozdobioną złotymi akcentami i przeszyciami. Podobny design zastosowano w obszarze bezprzewodowego ładowania telefony uzupełniając go o akcenty drewnopodobne. Dwukolorowe są także skórzane fotele, które wyposażono w głośniki umieszczone w zagłówkach.
Materiały, jakie wykorzystano w panelach drzwi, desce rozdzielczej konsoli środkowej i słupku B przypominają skórę naturalną. Wykonane z materiału PU są odporne na zabrudzenia, uszkodzenia oraz dobrze znoszą promieniowanie UV. Dodatkowo na drzwiach zastosowano niewielki złoty przycisk, który steruje otwieraniem szyb. Wiele funkcji obsługuje się z poziomu tylnej kanapy, gdzie pasażerowie sterują np. ogrzewaniem, wentylacją i funkcją masażu za pomocą panelu sterującego w podłokietniku.
Avatr 07 zarówno w wariancie EREV, jak i EV w zabójczej cenie
Biorąc pod uwagę osiągi SUV-a, to śmiało może aspirować na króla segmentu w Chinach. Avatr 07 ma dwie formy napędu: czysto elektryczną i hybrydową z napędem na dwa koła lub na cztery koła.
Czterocylindrowa jednostka 1.5 turbo o mocy 156 KM jest dodatkowo napędzana silnikami elektrycznymi. Dostępne są wersje z jednosilnikowym napędem na tylne koła (314 KM) i dwusilnikowym napędem na wszystkie koła (178 KM z przodu i 314 KM z tyłu). W drugim przypadku łączna moc wynosi 492 KM. Prędkość maksymalna hybryd wynosi 190 km/h.
Wersje czysto elektryczne mogą mieć także napęd na tylne koła (343 KM) lub na wszystkie koła (598 KM). W tej drugiej wersji generują moc ją 255 KM na przedniej osi i 343 KM na tylnej. Prędkość maksymalna wyniesie 200 km/h. Avatr 07 powinien pojawić się na rynku chińskim przed końcem tego roku. Cena szacunkowa oscyluje w granicach od 250 tys. do 350 tys. juanów (140-195 tys. złotych).