Nowy bestseller marki Cupra jest już prawie gotowy. To będzie wyjątkowy kompakt z DNA hot hatcha

Cupra trafiła na rynek jako niezależna marka Seata. Dziś można powiedzieć, że to była dobra decyzja. Niekwestionowaną gwiazdą oferty marki pozostaje SUV Formentor, ale także w innych segmentach pojazdów marka oferuje równie atrakcyjne modele, stale poszerzając portfolio. W przygotowaniu jest zaś gorąca nowość sygnowana nazwą jednej z charakterystycznych dzielnic Barcelony.

Cupra Raval prototyp
Podaj dalej

Cupra przygotowuje nowy bestseller w segmencie miejskich kompaktów

Oferta marki Cupra wyróżnia się na rynku. Użytkownicy pokochali ją za design i sportowe osiągi. Bestsellerowy SUV Formentor doczekał się równie atrakcyjnych braci tj. Cupra Leon, czy rywal Volkswagena Tiguana Terramar. Niemniej atrakcyjnie wypada oferta modeli elektrycznych, gdzie zdecydowanie wyróżnia się nowy Tavascan. W przygotowaniu jest już nowy zwinny i agresywny miejski model, który zachowa charakterystyczny dla nowych modeli marki agresywny sportowy wygląd.

Pozostaje on w duchu jednej z najbardziej charakterystycznych i dynamicznych dzielnic Barcelony Raval i nosi jej nazwę. Najnowsze zdjęcia szpiegowskie zakamuflowanego prototypu Ravala potwierdzają, że wersja finalna jest już prawie gotowa. Zwinny i agresywny, Raval znajdzie się w ofercie marki poniżej modelu Born i będzie zgodny z filozofią elektryfikacji Cupry ukierunkowanej na wydajność.

Zbudowany na platformie MEB Entry, takiej samej jak Volkswagen ID.2, Cupra Raval wyróżni się bardziej agresywnym designem i sportową kalibracją. Dzięki temu będzie wyjątkowy pojazdem w swoim segmencie. Produkcja odbędzie się w fabryce SEAT-a w Martorell, co podkreśla strategiczną rolę Hiszpanii w przejściu marki na napęd elektryczny. Czym dysponuje mocny rywal Volkswagena
Volkswagena ID.2?

Cupra Raval
Cupra Raval była obecna podczas podpisywania „Deklaracji CASA SEAT na rzecz promocji mobilności elektrycznej w Hiszpanii”, foto: Seat

Miejski kompakt o DNA hot hatcha dostanie moc ponad 200 KM

Jeśli chodzi o rozmiary Cupry Raval to mierzy ona 4,03 metra długości, a rozstaw osi wynosi 2600 mm. Platforma MEB Entry zonacza, że Raval będzie dostępny z napędem na przednie koła, choć nie wyklucza się wersji z dwoma silnikami. Ten zamontowany z przodu wygeneruje ponad 200 KM, co oznacza, że można liczyć dynamiczną i responsywną jazdę.

Jeśli chodzi o osiągi, to dane różniły się w zależności od koncepcji prototypu będącego zapowiedzią Cupry Raval. Pierwsza wersja miała 340 KM, a druga 226 KM, czyli porównywalną z Volkswagenem ID.2all. Jeśli chodzi o moc, do wyboru będą dwie opcje baterii: 38 kWh z ogniwami LFP, tańszą i trwalszą technologią, oraz 56 kWh. Skłąd chemiczny tej drugiej opcji nie został oficjalnie potwierdzony. Szybkie ładowanie o mocy 125 kW pozwoli na szybkie uzupełnianie „paliwa”. Jeśli chodzi o zasięg, to Raval na jednym ładowaniu pokona maksymalnie około 440 km (WLTP).

Obecnie można zobaczyć zdjęcia szpiegowskie zakamuflowanego prototypu Cupry Raval, który przechodzi testy na zaśnieżonych drogach Skandynawii. Sportowy design nowego modelu Cupry uzupełniono ciekawymi elementami tj. wlot powietrza w tylnym zderzaku, czy agresywny przód z dużą dolną osłoną chłodnicy i wlotami powietrza do chłodzenia hamulców. Znakiem rozpoznawczym modelu Raval pozostają także trójkątne reflektory i sportowe felgi Cupra.

Rywal Volkswagena ID.2 prawdopodobnie będzie kosztował więcej niż oczekiwane 25 000 euro. Dlatego pod tym względem znajdzie się pomiędzy nim a ID.3. Tak czy inaczej, będzie jednym z najtańszych elektrycznych miejskich samochodów, na który warto poczekać. Produkcja seryjna modelu Raval rozpocznie się w marcu 2026 roku.

Przeczytaj również