Jeśli cena jest problemem, a nie potrzebujesz SUV-a nowiutki Fiat jest świetną opcją do miasta
Nie wszyscy potrzebują SUV-a. Dla wielu miejski niedrogi model z etykietą eko byłby w sam raz na ich budżet i oczekiwania. Solidną opcją, która oferuje wiele, za niewiele jest kultowy Fiat Panda. Nowiutki, z technologią MHEV to bezpieczna i solidna opcja do miasta.
Włoska marka znana z solidnych, kultowych modeli, które przeszły do historii tj. Fiat 126P ma w ofercie nową Pandę, kóra jest równie prosta i niedroga. Ten weteran oferty marki, obok modeli tj. Fiat 500 realizuje powierzone mu zadanie przejęcia klientów tanich marek. Jest wielu kierowców, którzy nie chcą słyszeć o budżetowych, tanich lub chińskich markach. W związku z tym zerkają w stronę ciekawych promocji na prostsze, ale solidne i oszczędne modele.
Mocne argumenty przemawiający za zakupem, to posiadanie najprostszej wersji ze wszystkich etykiet eko oraz niskie zużycie paliwa. Tu Panda wyróżnia się wśród modeli przeznaczonych do regularnego poruszania się w środowisku miejskim i międzymiastowym.

Tani jak Dacia Fiat Panda pozostaje ciekawą opcją na nowy samochód
Panda, choć pozostaje w tyle ze stylem w porównaniu do nowości Fiata, jaką jest niedawno wprowadzona na rynek Grande Panda, charakteryzuje się doskonałym stosunkiem jakości do ceny.
Nowy model Fiata można postawić w garażu, wydając 64 900 zł. Tyle zapłacimy za najprostszą wersja w pastelowym żółtym, która dysponuje mocą 70 KM i manualną skrzynią biegów. Taka jedna z najtańszych opcji do miasta, jakie można dostać w polskich salonach, zadowala się zużyciem paliwa na poziomie 5 l/100 km. To dzięki mikrohybrydowej mechanice pod maską.
Ten prosty i bardzo tani samochód oferuje w standardzie m.in. Pakiet City. To fabryczne wyposażenie zawiera:
– podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka,
– kierownicę ze sterowaniem systemem multimedialnym Uconnect,
– radio DAB z wyświetlaczem 5″, Bluetooth, port USB,
– tempomat i ogranicznik prędkości,
– siedzenie kierowcy z regulacją wysokości.
Panda, wyjeżdżając z fabryki, otrzymuje także tylne czujniki parkowania, system Start&Stop i manualną klimatyzację. W wersji Pandina samochód otrzymuje wygląd w stylu crossovera i bardziej nowoczesne wyposażenie. Zapłacimy za nią 77 400 zł.

Podsumowanie
Model Fiata, choć tani jest bardzo przyzwoitym samochodem. Rzecz jasna nie mamy tu do czynienia z demonem prędkości, ale jest zwrotny. Bez trudu porusza się w miejskim środowisku i daje się łatwo zaparkować. Ponadto pozostaje jednym z najbardziej doświadczonych modeli w swoim segmencie, dlatego Fiat zdecydował się z niego nie rezygnować. W 2023 roku był najlepiej sprzedającym się samochodem we Włoszech, pomimo tego, że Dacia Sandero ma znacznie większy udział w europejskim rynku i jest mniej przestarzała.