Nowiutki prestiżowy SUV już za 129 600 zł. Jest tańszą i lepszą we wszystkim opcją od francuskiego rywala

Przedmiot sporu pomiędzy włoskim Alfa Romeo a gigantem Stellantis, czyli nowy Junior pojawił się już w europejskich cennikach. Z domu Milano włoski SUV jest w dwóch wersjach do wyboru, jeśli chodzi o napęd. Ze względu na cenę i wyposażenie staje się wartą uwagi alternatywną w swoim segmencie.

SUV Alfa Romeo Junior MILANO-IBRIDA-2024
Podaj dalej

Nowy Alfa Romeo Junior na początek z dwoma specyfikacjami

Włoski SUV jeszcze zanim się pojawił w cennikach, wywołał sporo zamieszania. Jego wejście na rynek poprzedzała zmiana nazwy z Milano na Junior, którą na Stellantis wymusił włoski rząd. Nie jest tajemnicą, że spór o włoskie detale w pojazdach produkowanych poza Italią dotyczył później także innych modeli. Dobra wiadomość jest taka, że na tę chwilę wydaje się, że napięcie pomiędzy dwiema stronami konfliktu znacznie opadło.

Alfa Romeo z domu Milano a za granicą Junior ma już polski cennik i trzeba powiedzieć, że wygląda on kusząco. Model podstawowy z napędem hybrydowym, który jest preferowaną opcją w Polsce, nazywa się po prostu Ibrida 136. Bogatsza wersja specjalna nazywa się zaś Ibrida 136 Speciale.

W związku z tym, że kompaktowego SUV-a oferuje się obecnie w edycji premierowej, to posiada on na wyposażeniu m.in.:

– system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym,
– pojemny bagażnik z elektrycznie otwieraną klapą,
– reflektory projektorowe Full LED Matrix,
– system półautomatycznego parkowania.

Producent zadbał także o najwyższej jakości wykończenie wnętrza i 17’calowe felgi aluminiowe Diamond Cut.

Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo

AR-MILANO-IBRIDA-2024
Alfa Romeo IBRIDA-2024 zaprojektowano z myślą o maksymalnej wydajności auta

Włoski SUV to mocny rywal Peugeota 2008 ciekawszy pod każdym względem

Jeśli chodzi o układ napędowy, to Alfa Romeo Junior Ibrida wyposażono w zaawansowany napęd hybrydowy. Składa się on z wydajnego 3-cylindrowego silnika VGT o poj. 1,2 litra, który generuje 136 KM mocy i 230 Nm momentu obrotowego oraz 48-woltowego silnika elektrycznego o mocy 21 kW. Całość współpracuje z 6-stopniową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów (DCT), zapewniająca wydajny rozkład mocy i płynną zmianę biegów.

Napęd elektryczny – Junior Ibrida posiada funkcje, które działają wyłącznie przy wykorzystaniu napędu elektrycznego podczas jazdy z niską prędkością lub w trakcie parkowania. Dodatkowo kompaktowy SUV podczas zwalniania potrafi odzyskiwać energię kinetyczną, która w przeciwnym razie zostałaby stracona.

Biorąc pod uwagę, że Alfa Romeo Junior dzieli platformę e-CMP z Peugeotem, a także innymi znanymi modelami, takimi jak Jeep Avenger , Fiat 600e i Opel Mokka to wypada ona znacznie korzystniej pod względem ceny, wyposażenia i technologii.

Podstawowa wersja modelu w opcji hybrydowej to wydatek 129 600 zł. Dodatkowo można samochód doposażyć, korzystając z jednego z dwóch pakietów: Premium i Techno Lite. Francuski odpowiednik Peugeot 2008 kosztuje 134 200 zł i wypada mniej interesująco pod względem relacji jakości do ceny. Kwestia designu to rzecz gustu użytkownika, jednak nie można zaprzeczyć, iż Włosi zrobili wszystko by podkreślić sportowy styl modelu.

Bagażnik o pojemności 415 litrów sporo pomieści, zwłaszcza że 3 poziomowa podłoga pozwala go dostosować do własnych potrzeb. Ponadto modny napęd hybrydowy pozwoli zaoszczędzić nie tylko podczas jazdy w mieście, ale także z prędkością poniżej 150 km/h. Czas pokaże, czy i w jakim stopniu dobre ceny i wyposażenie, a zwłaszcza fakt, że jest to naprawdę ciekawy model pod względem designu, wystarczą Alfa Romeo Junior, by podbiła szturmem europejski rynek.

Alfa Romeo Junior Ibrida 136
Innowacyjne usługi Alfa Connect obejmują m.in. dostęp do usług Android Auto™ , Apple CarPlay oraz  asystenta głosowego AI

Przeczytaj również