Nowe paliwo może kosztować kierowców ponad 468 milionów złotych. Ile kosztuje modernizacja samochodu?

Nowe ekologiczne paliwo dostępne na stacjach paliw od początku września, nie jest kompatybilne ze starszymi samochodami. Kierowcy stoją obecnie w obliczu zakupu droższej benzyny przeznaczonej m.in dla sportowych samochodów lub dostosowania samochodu do nowego paliwa.

modernizacja auta pod nowe paliwo
Podaj dalej

Modernizacja samochodu i nowe paliwo czy zakup droższego E5?

Przeprowadzone przez firmę GoCompare badanie ujawnia, że ​​kierowców czeka kosztowna modernizacja samochodu nie kompatybilnego z benzyną E10. Kierowcy albo wybiorą to rozwiązanie albo pozostaje im zakup droższego paliwa na którym jeździ m.in. Ferrari.

Gdyby wszystkie niezgodne z eko paliwem samochody zmodernizować i podliczyć wydatki wychodzi z tego ogromna suma. W rezultacie przejście na nowe paliwo E10 może kosztować właścicieli brytyjskich klasycznych samochodów łącznie ponad 468 milionów złotych. Ten zabieg sfinansują ze swojej kieszeni kierowcy.

E10 to mieszanka benzyny i etanolu wyprodukowana z materiałów zawierających cukry i drewno odpadowe. Obowiązek jej stosowania według szacunków zmniejszy emisje dwutlenku węgla w transporcie o 750 000 ton rocznie. Niestety jak się okazuje, nowe paliwo, choć przyjazne środowisku, nie jest na pewno przyjacielem kierowców starszych samochodów.

Kierowcy klasycznych samochodów zapłacą za modernizację średnio 1,5 tys. złotych

Raport szacuje, że gdyby kierowcy zlecili mechanikom aktualizację swojego samochodu, zapłacą średnio ponad 1,5 tys. złotych (297 funtów za sztukę).

Zakładając, że w grupie kierowców samochodów niezgodnych z nowym paliwem są mniej zamożni ludzie, to spory wydatek. Co zatem kalkuluje się bardziej? Jednorazowy wydatek na modernizację samochodu czy korzystanie z droższego paliwa E5, które tankują kierowcy sportowych samochodów.

Ta druga opcja według raportu będzie podobno kosztować właścicieli starszych i klasycznych samochodów około 230 złotych więcej rocznie. W sumie rocznie oznacza to wydatek rzędu 58 milionów złotych więcej wydanych na paliwo. Zakładając, że połowa brytyjskich właścicieli klasycznych samochodów zdecyduje się używać droższego paliwa E5.

Raport przewiduje, że zwlekanie z modernizację samochodu będzie kosztować więcej

Czy dalsze odwlekanie z decyzją o modernizacji samochodu ma sens? Ryan Fulthorpe z GoCompare powiedział:

„Jeśli właściciele klasycznych samochodów nadal będą używać benzyny E5, zamiast zmodernizować swój samochód, mogą zapłacić dodatkowe 43 £ rocznie za paliwo. Nasze najnowsze dane pokazują, że modernizacja samochodu przez specjalistę może kosztować łącznie 297 funtów. Chociaż jest to większa kwota do zapłaty z góry, oznacza możliwość przejścia na paliwo E10. Oznacza to, że nie będzie trzeba płacić wyższej ceny za benzynę super bezołowiową”.

Ceny paliw, które przez ostatnie 9 miesięcy nie tylko w Wielkiej Brytanii szły w górę, pod koniec sierpnia przystopowały. Jednak nie należy się spodziewać znacznych obniżek.

Zakładając, że Polska wcześniej czy później może stanąć w obliczu podobnych zmian, perspektywa przesiadki na E10 będzie kosztowna.

Przeczytaj również