BMW Serii 1 w stylu Neue Klasse?
Odnowione BMW Serii 1 ma niepowtarzalny styl i znacznie się różni od swojego poprzednika z przodu. Producent postawił na bardziej kompaktową optykę, która przyjmuje sygnaturę świetlną w postaci podwójnej pionowej linii. Zderzaki zostały przeprojektowane, podobnie jak tylne światła.
W „normalnej” wersji listwy osłony chłodnicy naprzemiennie mają ukośne i pionowe linie. Czyżby to była kombinacja, która ma powiązać model z przyszłą Neue Klasse? Nie wiadomo, ale niewątpliwie jest to element, który wielu zaskoczył. W zestawie dla wersji M osłonę zdobi duży czarny trapezowy wlot powietrza wyłożony pionowymi otworami wentylacyjnymi po bokach. Po raz pierwszy w BMW seria 1 będzie dostępna z opcjonalnym kontrastowym lakierem dachu.
Z tyłu najbardziej ewoluowały światła z wycięciem w kolorze nadwozia, które powinno podkreślić nową strukturę graficzną elementów oświetlenia LED. Przeprojektowano zderzak, w którym zastosowano mniej lub bardziej agresywny pseudodyfuzor, w zależności od wykończenia, M lub nie.
BMW wprowadza także felgi w nowych wzorach i nowych kolorach. Podążając za bardziej agresywną linią stylistyczną, Seria 1 zyskuje bardziej dynamiczną prezentację, ale zachowuje silniki wysokoprężne.
Jeśli chodzi o wymiary, to szerokość i rozstaw osi pozostają niezmienione. Jedynie nowe zwisy wydłużają nową serię 1 o 42 mm, a wysokość wzrasta o 25 mm do 1459 mm. Jeśli zaś chodzi o pojemność bagażnika, to waha się od 380 l do 1200 l po złożeniu siedzeń.
Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo
Rywal Audi A3 i Mercedesa Klasy A z przemeblowanym wnętrzem
Wewnątrz odświeżonego BMW Serii 1 zastosowano cyfrowy kokpit nowych BMW. Zatem pakiet cyfrowy z zakrzywionym panelem obejmuje cyfrową tablicę wskaźników o przekątnej 10,25 cala i ekran dotykowy o przekątnej 10,7 cala.
Dzięki zastosowaniu technologii cyfrowej liczbę przełączników i elementów sterujących znacznie ograniczono. Nawet klimatyzacja w nowej Serii 1 jest sterowana cyfrowo. Nowy ekran główny wyświetla ikony funkcji rozmieszczone pionowo na tym samym poziomie. Ulepszony system informacyjno-rozrywkowy, mocniejszy, lepiej połączony i bogatszy dzięki BMW OS 9, umożliwia dostęp do nowej generacji nawigacji w chmurze lub BMW Live Cockpit Professional (opcja).
W gamie silników na razie cztery opcje
Jeśli chodzi o napęd, to w chwili wprowadzenia modelu na rynek gama obejmuje dwa silniki benzynowe i dwa silniki wysokoprężne. Wszystkie współpracują z 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów i technologią łagodnej hybrydy 48 V.
Nowe BMW Serii 1 jest więc dostępne w poniższych konfiguracjach napędu:
BMW 120 : 3 cylindrowy silnik benzynowy turbo 170 KM – 7,8 s od 0 do 100 km/h – napęd na przednią oś,
M135 xDrive : 4 cylindrowy silnik benzynowy 300 KM – 4,9 s od 0 do 100 km/h – napęd 4×4,
118d : 4 cylindrowy Turbo Diesel 150 KM – 8,3 s od 0 do 100 km/h – napęd na przednią oś,
120d : 4 cylindres Turbo Diesel 163 KM – 7,9 s od 0 do 100 km/h – napęd na przednią oś.
Wprowadzenie modelu na rynek planowane jest na październik 2024 roku. Model można już rezerwować online w polskim konfiguratorze niemieckiego producenta. Cena wersji podstawowej BMW 120 wynosi 149 000 zł. Opłata za rezerwację wynosi w tym przypadku 1500 zł. BMW M135 startuje z poziomu 235 000 zł. To więcej niż jego rywal Audi S3, ale ten nie może się pochwalić technologią łagodnej hybrydy.