MG Motor będzie kusił nowym rozwiązaniem pod względem mechaniki
W czasach gdy pojazdy elektryczne MG Motor podlegają tymczasowym cłom importowym wynoszącym prawie 50% kosztów hurtowych dla dealerów, marka musi zmienić strategie na rozwijającym się europejskim rynku. Fakt, że UE stwierdziła, że SAIC był niesprawiedliwie subsydiowany przez chiński rząd, oznacza dla firmy mniejsze zyski z importu.
MG Motor jednak doskonale zdaje sobie sprawę, że nie ma to jednak wpływu na pojazdy z mechaniką PHEV. Te produkowane w Chinach i eksportowane do Europy, to wciąż mocna strona marki. Oferta takich pojazdów w konkurencyjnej cenie i o wysokiej wydajności względem rywali staje się nową strategią MG.
„PHEV to napęd, który otwiera przed nami dodatkowe możliwości” – powiedział David Allison, szef ds. produktu i planowania w MG w Wielkiej Brytanii.
Nie jest tajemnicą, że Wielka Brytania jest największym europejskim rynkiem MG. W związku z tym właśnie tam zaczyna realizować swój nowy plan na sukces. Na początek oferuje MG HS PHEV.
Tego nowego SUV-a MG Motor wyposażyło w akumulator o pojemności 24,7 kWh. Jest on prawie dwukrotnie większy niż w obecnym modelu (12,8 kWh). W efekcie zapewnia pojazdowi, szacunkowy zasięg jazdy na napędzie elektrycznym do 121 km. Na brytyjskim rynku jedynie Volkswagen Tiguan PHEV dorównuje nowemu HS zasięgiem na napędzie elektrycznym (100 km). Jednak trzeba pamiętać, że podstawowy Tiguan PHEV kosztuje 42 525 funtów, a najtańszy HS PHEV 31 495 funtów.
Nowy SUV HS PHEV większy i mocniejszy odbierze klientów markom Kia, Ford i VW
Mocną stroną MG Motor będą modele, takie jak SUV MG HS z silnikiem benzynowym i dużym silnikiem elektrycznym, czyli hybrydy typu plug-in.
Nowy HS PHEV teraz większy i mocniejszy, jednocześnie konkurencyjny cenowo względem konkurentów, to element nowej strategii marki zależnej od SAIC Motor Corporation Limited. Ponadto jest nie tylko lepiej wyposażony niż poprzedni, ale także bardziej przyciąga wzrok. Wiadomo, że wciąż nie zasłużył na miano króla konkursów piękności – zwłaszcza w porównaniu do Peugeota 3008 – ale wygląda wystarczająco dobrze i nowocześnie jak na swoją cenę.
Producent zamierza przejąć udziały w rynku kompaktowych SUV-ów, takich jak VW Tiguan, Ford Kuga i Kia Sportage, poprzez wykorzystanie zalet produkcji samochodów w Chinach, jak donosi Automotive News.
MG Motor planuje zwiększyć sprzedaż hybrydowej wersji plug-in nowego kompaktowego SUV-a HS poprzez podkreślenie dwukrotnie większego zasięgu na napędzie elektrycznym. Nie jest tajemnicą, że HS był trzecim bestsellerem MG w Europie w pierwszej połowie roku z 29 151 egzemplarzami. Za nim znajdował się mały SUV ZS i w pełni elektryczny kompaktowy sedan MG4.
Spośród sprzedanych modeli MG tylko 16% stanowiły elektryczne hybrydy typu plug-in. To pomimo tego, że była to jedyna opcja układu napędowego oferowana w HS na kilku rynkach, np. we Francji. Teraz MG zamierza zwiększyć ten udział PHEV do 20-25%. To także dzięki nowemu modelowi, który w wersji PHEV wprowadzi na rynek Wielkiej Brytanii we wrześniu. W dalszej kolejności trafi na inne europejskie rynki, a stanie się to jeszcze w tym roku.
Ten pośpiech wynika z faktu, że marże nałożone na SAIC są ogromne. Nowa strategia marki to po prostu zarobić na tym, na czym można jeszcze zarobić. Nie wiadomo przecież, czy UE nie będzie mogła nałożyć cła na hybrydy typu plug-in. A może nawet na pojazdy benzynowe?