Kierowcy ruszyli na zakupy – rekordowy poziom sprzedaży samochodów
Według informacji Reuters, sprzedaż samochodów elektrycznych w USA osiągnęła rekordowy poziom 300 000 w czwartym kwartale bieżącego roku. Zaskakującą wiadomością jest także fakt, że rodzimy producent, który jednocześnie stanowi wzorzec dla innych marek próbujących swoich sił w budowie tego typu samochodów zanotował najniższy w historii udział w tym rynku.
Lider branży samochodów elektrycznych Tesla doczekał się tym samym mocnej konkurencji. Widać to jasno w liczbach, które do niedawna pokazywały 62% udziału w rynku, a obecnie zaledwie połowę. Kierowcy w Stanach Zjednoczonych tym samym pokazali, że biorą w większym stopniu pod uwagę już także inne firmy.
Nie jest tajemnicą, że zadecydowały o tym ceny, a konkretnie obniżki, jakie zastosowano, aby przyciągnąć klientów Tesli. Ważny jest również fakt, że wybór samochodów elektrycznych jest także większy, bo Tesla przestała być monopolistą. Wygląda na to, że wojna cenowa z marką Elona odniosła skutek.
Zyskał na niej m.in. Rivian Automotive, który w trzecim kwartale sprzedał więcej samochodów, niż oczekiwali analitycy. Tym samym cel sprzedażowy w ilości 52 tys. egzemplarzy nie był przesadzony. Czytaj także: Rivian R1T pędzi do setki jak Audi RS5. Na taką recenzje czekaliśmy [WIDEO]
Wyświetl ten post na Instagramie
Tesla ma już plan, jak poprawić wynik – nazywa się Cybertruck
Według publikacji Reuters, firma kierowana przez Elona Muska ma już odpowiedź na wojnę cenową i utraconą pozycję. Tesla, by odwrócić tendencję spadkową, zamierza wprowadzić na rynek długo oczekiwanego pickupa – Cybertruck.
Nie jest tajemnicą, że taki samochód sprzedawał się świetnie jeszcze zanim trafił na rynek. Teraz gdy producenci w USA odrabiają straty spowodowane wysoką inflacją i obniżają, często agresywnie ceny, by nakręcić popyt, Tesla dostarczy pickupa klientom – jeszcze w tym kwartale.
Według Reuters, wojna cenowa rozpoczęta przez Teslę obniżyła średnie ceny pojazdów elektrycznych we wrześniu do 50 683 dolarów, w porównaniu z 52 212 dolarów w poprzednim miesiącu. W rezultacie całkowita sprzedaż samochodów elektrycznych w III kwartale wzrosła o prawie połowę w stosunku do roku ubiegłego (7,9% całkowitej sprzedaży).
Tesla będzie musiała uwzględnić fakt, że opcja na bardziej przyjazne dla środowiska pojazdy, jest obecnie znacznie większa wyceniając Cybertruck. Dominacja w USA może się okazać niewystarczająca wobec rosnącej w siłę oferty konkurencji.