Najnowszy SUV Dacii nie pojawi się w Turcji. Czy Dacia Duster nie pojawi się też na innych rynkach?

Premiera nowego Dustera od Dacii to bardzo wyczekiwany moment. Tani ulepszony SUV z napędem hybrydowym to dla wielu klientów atrakcyjna oferta. Wiceprezes Dacii potwierdził, że nie będzie ona dostępna w Turcji.

nowy suv -dacia-duster-
Podaj dalej

Ulepszony SUV od Dacii nie trafi na ulice w Turcji

Nie jest tajemnicą, że Dacia po raz kolejny odnotowała wzrost sprzedaży w 2023 r. Budżetowa marka sprzedała 658 500 pojazdów i odnotowała lepszy wynik o 15% w stosunku do roku poprzedniego. Jak zapowiedział w rozmowie z dziennikarzami Xavier Martinet, wiceprezes Dacii, podobnych wyników w Europie oczekuje się także w tym roku. Dopiero pojawienie się Bigstera jest dla Dacii momentem, kiedy liczy na duże zarobki.

Nowy ulepszony Duster wygląda świetnie. Producent zadbał nie tylko o atrakcyjny wygląd zewnętrzny ale także wniósł poprawki do wyglądu wnętrza samochodu. Wiadomo, że może się to wiązać z podwyżką ceny zakupu, ale rumuński cennik pozwala być optymistą pod tym względem. Koszt 18800 euro to nieco ponad 79 000 zł. Konkurencja więc będzie miała spory problem.

Ulepszony SUV rumuńskiej marki zadebiutuje niebawem. Klienci już wiedzą,  jak wygląda i co oferuje, więc czekają na moment, kiedy pojawi się w salonach. Wiceprezes Dacii odpowiedzialny za operacje, sprzedaż i marketing marki, potwierdził, że Duster opuści Turcję. Nie będzie już oferowany z jej logo tylko pod marką Renault. Decyzję podjęto „w celu ochrony marki Renault na rynku lokalnym”.

 

nowy suv -dacia-duster-
Duster 2024 fot. Dacia

Czy Dacia Duster zniknie też z innych rynków?

Martinet potwierdził, że taka decyzja zapadła tylko wobec rynku w Turcji, gdzie Dacia oferuje nie tylko Dustera, ale i Sandero.

„To strategiczna decyzja. Ogłoszono w grudniu, że następna generacja Dustera będzie sprzedawana pod marką Renault. To decyzja specyficzna dla rynku tureckiego, wyjątkowa, nie stanie się nigdzie indziej i ma na celu ochronę marki Renault na tym rynku. Ważne jest to, że Renault Duster będzie produkowane w Turcji, co oznacza, że ​​będziemy mieli nową fabrykę samochodów opracowanych na platformie CMF-B” – powiedział Martinet, odpowiadając na pytanie Profit.ro.

Xavier Martinet wypowiedział się także na temat obniżek cen elektrycznej Dacii Spring. Wiemy już, że mają one charakter przejściowy i wynikają ze zmian legislacyjnych na niektórych rynkach. Odnosząc się do wersji Essential wprowadzonej na rynek francuski, bez części wyposażenia, jak Media Nav, zasugerował, że nie będzie ona oferowana po premierze wiosennego liftingu modelu. Zaplanowano ją na lato 2024 roku.

Źródłem problemów pierwszego elektrycznego modelu Dacii jest fakt, że jest on produkowany w Chinach. Francja zaś w trosce o ślad węglowy wyeliminowała model z dopłat. To niejako wymusiło obniżkę cen Springa.

Odnosząc się do możliwości produkcji modelu Spring w Europie, szef Dacii powiedział, że na tę chwilę nie ma takowej. Nie jest jednak wykluczone, że zmieni się to w ciągu kilku miesięcy lub kilku lat. „Strategia dotycząca Spring pozostaje w tej chwili niezmieniona”. Czytaj także: Dacia Duster, czy MG ZS? Który z tych tanich modeli najlepiej kupić w 2024 roku?

Przeczytaj również